כאבים בכף היד

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכף היד

כאבים בכף היד יכולים לנבוע כתוצאה מפציעה, או כתוצאה מתסמונת מנהרת שורש כף היד. התסמונת נוצרת לרוב מנזק מתמשך לרקמות כמו פציעה שלא החלימה היטב או דלקת. גם פעולות חוזרות ונשנות כתוצאה משימוש יתר בעבודה (הקלדה, שימוש במסור, תפירה) עלולות לגרום לתסמונת.

סיבות נוספות לכאבים במפרק כף היד הם ארטריטיס ואוסטיאוארטריטיס. הטיפול המוצע לכאבים בכף היד במקרים קלים הם מנוחה, קומפרסים של קרח ומשככי כאבים. במקרים של כאב מוגבר או כאב הנמשך לאורך זמן יוצעו למטופלים סד מנוחה, תרופות אנטי דלקתיות, הזרקות סטרואידים (קורטיזון), טיפול בלייזר רך, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, דיקור או ניתוח.

במפרק כף היד מצויה התעלה הקרפלית, בתוכה עובר עצב התווך והגידים המניעים את האצבעות. כאשר מסיבות שונות נוצר לחץ על העצב (נפיחות בגידים, דלקת). הלחץ מוביל לכאב, אובדן תחושה, תחושת נימול או עקצוץ בפרק כף היד ובעיקר באזור האגודל.

מה גורם לתסמונת התעלה הקרפלית?

תסמונת מנהרת שורש כף היד נגרמת כאשר העצב ששולט על התחושה והתנועה בכף היד נדחס. לא ידוע מה גורם בדיוק לדחיסה עצמה, אך כן ידוע על מספר גורמים שעלולים להגביר את הסיכון לחלות בתסמונת. בניהם  תורשה (לעתים התסמונת עוברת במשפחה); חבלה בשורש כף היד; עבודה הכרוכה במאמץ והפעלת לחץ על היד. יחד עם זאת, נשים בהריון נוטות, ללקות בתסמונת, וכך גם חולי סוכרת ודלקת מפרקים. התסמונת גורמת לסובלים ממנה לכאבים בכף היד המגבילים את התנועה של האצבעות ומפרק היד כולה.

תסמונת התעלה הקרפלית – טיפול

אפשרי לטפל במצב באמצעות פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, ללא ניתוח, תרופות, או זריקות. תחת קטגוריה זו כנראה גם ניתן להכניס את הטיפול בתסמונת על ידי סד, המקבע את פרק כף היד. הסד גם מונע תנועות קיצוניות העלולות להפעיל לחץ על העצב המדיאני, ולתקן בכך את התסמונת.

יחד עם זאת, קיימים גם טיפולים רפואיים מקיפים יותר. טיפולים אלו כוללים נטילת תרופות מסוימות, או הזרקת סטרואידים לשורש כף היד. טיפולים אלו יגרמו לירידה בנפיחות באזור ובכך יקלו על העצבים באזור וימנעו את חזרת הסימפטומים. קיימים גם ניתוחים לטיפול בתסמונת, שכוללים הרדמה מקומית או כללית וחיתוך באזור שורש כף היד.

כך או כך, מומלץ שמי שסובל מהתסמונת או מכאבים בכף היד ישנה את הרגלי העבודה שלו, ואת הסביבה. סוגי עבודה מסוימים שעלולים לגרום לתסמונת לא בהכרח כוללים עבודה פיזית שמפעילה לחץ מיוחד על היד, אלא יכולים להיות גם תנוחה לא נכונה על עכבר המחשב. לכן, מומלץ לארגן מחדש את סביבת העבודה.

טיפול בכאבים בכף היד באמצעות לייזר רך

הטיפול בבי-קיור לייזר מסייע בהאצת ההחלמה של תסמונת מנהרת שורש כף היד. זאת באמצעות טיפול בדלקות והפחתת ייצור החומרים מתווכי דלקת כמו הנפיחות, היוצרת לחץ על העצב העובר דרך שורש כף היד. הפחתת הדלקת והנפיחות גורמת להקלת הלחץ מעל העצב ומאפשרת תהליך ריפוי מואץ של האזור הפגוע באמצעות מנגנון הריפוי הטבעי של הגוף.

היתרונות של בי-קיור לייזר על פני הטיפולים האחרים לטיפול בכאבים בכף היד:

  • טיפול טבעי
  • טיפול לא פולשני
  • אין תופעות לוואי ידועות
  • אין נזק מצטבר או קונטרה אינדיקציות
  • הטיפול הינו קל ומהיר – 6 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום
  • מכשיר בי-קיור לייזר הינו קל ובטוח לשימוש ביתי ויומיומי

הטיפול בבי-קיור לייזר מסייע בהאצת החלמה של דלקות והפחתת ייצור החומרים מתווכי דלקת כגון נפיחות, היוצרת את הלחץ על העצב. באמצעות הפחתת הדלקת והנפיחות, מוסר הלחץ מעל העצב ומתאפשר תהליך ריפוי מואץ של האזור הפגוע באמצעות כוח הריפוי הטבעי של הגוף.

הנחיות לטיפול בתסמונת מנהרת שורש כף היד:

יש לטפל לאורך ולרוחב הקיפול הפנימי של כף היד. ניתן לטפל גם לאורך האגודל ובצד כף היד. יש להתחיל במינון של דקה וחצי לכל נקודת טיפול ולהגביר את המינון בהדרגה ב – 30 שניות בכל יום. עד להגעה לטיפול באורך 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום.

שאלות ותשובות

איך להקל על כאבים בשורש כף היד?

אם אתם סובלים מכאבים בכף היד יש כמה פעולות שתוכלו לנסות כדי להקל על הכאבים. ראשית, נסו לתת לאזור שורש כף היד לנוח מספר ימים וכן הגביהו את שורש כף היד כדי למנוע הצטברות נוזלים. נסו להרגיע את האזור עם קומפרסים של קרח, משככי כאבים וחבישה.
במידה והכאב לא חולף, ניתן לפנות לנתיבים נוספים כמו סד מנוחה, הזרקות סטרואידים ופיזיותרפיה לשורש כף היד. טיפול נוסף הוא טיפול בלייזר רך. טכנולוגיית הלייזר הרך חודרת לרקמות, מעודדת את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף, מפחיתה דלקות ומשככת כאבים.
במקרי קיצון ובמידה וטיפולים אחרים לא סייעו, ניתן לפנות גם לניתוח.

מהי תסמונת התעלה הקרפלית?

חלק ממפרק כף היד הוא התעלה הקרפלית. בתוך התעלה הזו עובר עצב התווך וכן הגידים המניעים את האצבעות. מסיבות שונות עלול להיגרם לחץ על העצב הזה – בין אם בשל דלקת, נפיחות בגידים, תורשה, חבלה, עבודה הכרוכה במאמץ וכן בשל התעבות הרצועות העוטפות את העצבים. עם הזמן, הלחץ הזה גורם לכאבים ואף יכול לגרום לאובדן תחושה במפרק כף היד ובאצבעות, מה שנקרא “תסמונת התעלה הקרפלית”.
ככל שמתעלמים מהבעיה היא מחמירה, שכן הלחץ ממשיך לפעול על העצב. תסמונת התעלה הקרפלית יכולה להביא לכאבים במפרק היד והגבלת התנועה של האצבעות ושל המפרק, עד הפלה של חפצים מהידיים. הכאבים במפרק כף היד מחמירים בשעות הלילה וכן בשעות הבוקר המוקדמות ואף יכולים לפגוע בשינה.
את התסמונת ניתן לאבחן אצל מומחה וכן לאחר בדיקת אולטרסאונד ו-EMG. יש כמה דרכים לטפל בתסמונת התעלה הקרפלית, ביניהן פיזיותרפיה, תרופות, זריקות, סד, טיפול בלייזר רך (בי-קיור לייזר) וכן במקרים מסוימים גם ניתוח.

איך מונעים כאבים במפרק היד?

רבים חווים או יחוו בעתיד כאבים בשורש כף היד. כדי למנוע את הופעת הכאבים מראש, יש כמה דרכים שאפשר לנסות ללכת בהן:
שינוי הרגלי העבודה – הרבה פעמים כאבים בשורש כף היד נובעים מהרגלי עבודה לא נכונים מול המחשב, המפעילים לחץ מיותר על היד או מביאים לתנוחה לא נכונה של שורש כף היד. מומלץ להשתמש בעכבר ארגונומי ולדאוג למנוחות קבועות של שורש כף היד משימוש במקלדת ובעכבר.
חיזוק שורש כף היד – חיזוק העצמות באזור יכול גם הוא לעזור למנוע את הופעת הכאבים. ניתן לעשות זאת באמצעות פעילות גופנית סדירה שמחזקת את העצמות, תרגילים פיזיותרפיים הנוגעים לשורש כף היד וכן צריכה של כמות סידן מספקת.
שמירה על כף היד מפני פציעות – סיבה נוספת לכאבים בשורש כף היד היא נפילות, אם ביומיום ואם במהלך פעילות ספורטיבית. לכן, מומלץ לדאוג לסביבה בטיחותית, לנעול נעליים נוחות וכן עבור אנשים מבוגרים מומלץ להתקין מעקה בטיחות. בעת עבודה פיזית או פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, מומלץ לעטות כפפות ומגני ידיים.

מהן הסיבות הנפוצות לכאבים בכף היד?

כאבים בשורש כף היד יכולים להיווצר מסיבות שונות ומגוונות, וחשוב להבין מהו שורש הבעיה לפני שפונים לטיפול המתאים. אלו הסיבות הנפוצות לכאבים בכף היד:
פציעה – פציעה בשורש כף היד בשל נפילה או פגיעה של עצם כבד יכולה להוביל לחבלות בעצמות, שברים, נקעים או חבלות ברצועות. כמו כן, כאבים בשורש כף היד יכולים להיגרם גם משברי מאמץ.
תסמונת התעלה הקרפלית – לחץ על התעלה הקרפלית יכול להביא לכאבים ממושכים בכף היד ואף אובדן תחושה. הלחץ הזה יכול להיגרם מסיבות שונות כמו עבודה ממושכת בעכבר ומקלדת, דלקת, פציעה שלא החלימה כראוי, תורשה ועוד.
שחיקת סחוסים (אוסטאוארטריטיס) – סיבה נפוצה לכאבים במפרק כף היד היא שחיקה של הסחוס. השחיקה יכולה להיגרם מעבודה מאומצת של היד (כמו שימוש בעכבר ובמקלדת) וכן יכולה גם להיות מולדת. שחיקת הסחוס מביאה לחיכוך בין העצמות ומכאן לכאבים.
דלקות – דלקת מפרקים (ארטריטיס) יכולה לגרום לחיכוך בין קצות העצם ולכאבים בכף היד. גם דלקת בגידים בשל חבלה או שימוש מאומץ יכולה להביא לנפיחות וכאבים.

איך לישון עם כאבים בכף היד?

כאבים בכף היד, ובעיקר תסמונת התעלה הקרפלית, יכולים להקשות מאוד על השינה. לכן, חשוב לדעת מהי תנוחת השינה הנכונה כדי למזער את הכאבים ולזכות לשינה רציפה.
ראשית, מומלץ להימנע מלכופף את היד בזמן השינה, מה שיכול להוסיף לחץ על העצב. בחרו בתנוחה שתאפשר לכם לשמור על הזרועות ישרות לאורך כל הלילה. אם יש לכם קושי בלהשאיר את הידיים ישרות, תוכלו להיעזר בסד המותאם ללילה. סד ישמור על מפרק כף היד בתנוחה ניטרלית וימנע כיפוף של שורש כף היד. בנוסף, ניתן לתמוך בזרועות עם כרית.
טיפ חשוב נוסף הוא הימנעות משינה על הצד, בתנוחת עובר. כאשר ישנים בתנוחת עובר בדרך כלל הזרועות ומפרק כף היד מכופפים, מה שיכול ללחוץ על העצב.
לבסוף, נסו לשמור על הידיים חמות במהלך הלילה. חום יכול לתרום להגברת זרימת הדם ולזרז את הריפוי. תוכלו לעשות זאת באמצעות עטיית כפפות מתאימות לכאבים בשורש כף היד או פשוט שמירה על טמפרטורה גבוהה בחדר.

אני מתלבט/ת מה הטיפול שמתאים לי. מה כדאי לעשות?

מספר הטיפולים לכאבים בשורש כף היד הוא גדול מאוד ואפשר ללכת לאיבוד בין כל האופציות. אם אתם מתלבטים מהו הטיפול המתאים לכם, דעו שתמיד עדיף לבחור בטיפול טבעי, שאינו פולשני, ללא תופעות לוואי וללא נזק מצטבר. כנראה תרצו גם טיפול שלא דורש מכם המתנה ארוכה לתורים וכן הגעה לקליניקות.
טיפול כזה הוא טיפול באמצעות טכנולוגיית לייזר רך במכשיר הביתי בי-קיור לייזר. מכשיר בי-קיור לייזר הוא מכשיר קל ובטוח לשימוש ביתי ויומיומי, שמאפשר טיפול מהיר (6 דקות, פעמיים ביום) בזמן ובמקום שנוחים לכם.
הטיפול בבי-קיור לייזר מסייע להאצת ההחלמה של דלקות וכאבים במפרק כף היד, כולל טיפול בתסמונת התעלה הקרפלית. בנוסף, הוא פועל לשיכוך הכאב באמצעות הגברת שחרור ההורמון אנדורפין.

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן