אוסטאוארטריטיס (שחיקת סחוס בברך)

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בשחיקת סחוס בברך 

אוסטאוארטריטיס היא דלקת הפרקים הנפוצה ביותר הנקראת גם דלקת מפרקים ניוונית. הסיכוי לפתח אוסטאוארטריטיס גדל לאחר גיל 45 אך עלול להופיע בגילאים צעירים יותר גם כן. דלקת מפרקים ניוונית עלולה להיות מצב תורשתי, להיגרם מפציעה, זיהום או אפילו מעודף משקל. הברך מהווה את אחד המפרקים השכיחים ביותר בהם ניתן למצוא אוסטאוארטריטיס. על פי בדיקה שנערכה בארצות הברית יותר מ-27 מיליון אנשים חולים ב אוסטאוארטריטיס בברך מצב הזכה לשם שחיקת סחוס.

אוסטאוארטריטיס היא מחלה ניוונית דלקתית וכרונית של המפרק. שחיקת סחוס המפרק לרוב קשורה לגיל ולעתים גם מתרחשת לאחר פציעות של המפרק.

איך בנוי מפרק הברך:

מפרק מהווה מפגש בין 2 עצמות או יותר, המאפשר תנועה של האיברים. את המפרק עוטפת קפסולה ורצועות שאחראיות על ייצובו. במפרק נוכל למצוא את הממברנה הסינוביאלית שאחראית על חילוף החומרים ועל היצירה של הנוזל הסינוביאלי. תפקידו של הנוזל להוות נוזל סיכוך המאפשר תנועה חלקה של המפרק.

בקצה המפרק מצופה העצם בשכבת סחוס הנקרא סחוס היאליני. תפקידו של הסחוס הוא להגן על העצמות, להוות שכבה שתשמש כמו בולם זעזועים וליצור שטח חלק החיוני לתנועה של המפרק.

באוסטאוארטריטיס מופר האיזון בין תהליכי היצירה וההרס של הסחוס. זאת בנוסף לשינויים הנוצרים בין המרכיבים השונים של הסחוס אשר גורמים לו לאבד מגמישותו. איבוד הגמישות מפחית את יעלות בלימת הזעזועים ובכך מתחיל להיווצר תהליך שחיקה מתמשך. תהליך השחיקה יוצר תגובה דלקתית אשרת פוגעת ביכולת התנועה של המטופל

הפסיקו לסבול מכאבים בגלל שחיקת סחוס

הגורמים לאוסטאוארטריטיס (שחיקת סחוס בברך)

גיל – הגורם העיקרי הוא גיל כיוון וככל שהגיל עולה יכולתו של הסחוס להתחדש פוחתת

משקל – על מפרק הברך מופעל לחץ רב של רוב משקל הגוף העליון. עודף משקל יוצר עומס על מפרקי הברך ומגביר את תהליך השחיקה.

תורשה – אוסטאוארטריטיס עלול לעבור בתורשה או להיגרם בעקבות מוטציות גנטיות המשפיעות על צורת העצמות המקיפות את מפרק הברך.

מין – אוסטאוארטריטיס נפוץ יותר בקרב נשים.

פציעה – בדרך כלל כתוצאה של סוג העבודה של המטופל. אנשים עם עיסוקים מסוימים הכוללים הרבה פעילות כגון כריעה או הרמת משקל כבד, נוטים יותר לפתח דלקת מפרקים ניוונית של הברך בגלל הלחץ המתמיד על המפרק .

ספורט – ספורטאים העוסקים בכדורגל, טניס או ריצה למרחקים ארוכים עלולים להיות בסיכון גבוה לפתח אוסטאוארתריטיס בברך. זה אומר שספורטאים צריכים לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע פגיעה. עם זאת, חשוב לציין כי תרגילים מתונים וקבועים שמחזקים את המפרקים יכולים להקטין את הסיכון של אוסטאוארתריטיס.

למעשה, שרירים חלשים סביב הברך יכולים להוביל להתפתחות של המחלה.

סימפטומים של דלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארתריטיס) של הברך עשויים לכלול:

  • כאב שגובר בעת עשיית פעילות גופנית
  • נפיחות
  • תחושה של חמימות במפרק
  • נוקשות בברך, במיוחד בבוקר או כשיושבים זמן ממושך
  • ירידה בניידות של הברך, מה שמקשה להתיישב או לקום מכיסאות או מכוניות, להשתמש במדרגות, או ללכת
  • חריקה, קול שנשמע כשהברך זזה
איך מתפתחת שחיקת סחוס בברך

דרכי הטיפול בשחיקת סחוס בברך:

המטרות העיקריות של טיפול בשחיקת סחוס בברך הן להקל על הכאב ולחזור לאפשרות תנועה. אפשרויות הטיפול הן:

ירידה במשקל– הפחתה במשקל במידה וקיים עודף, יכול להפחית את הכאבים בברך באופן משמעותי.

פיזיותרפיה ותרגילים לחיזוק השרירים סביב המפרק- חיזוק של השרירים סביב המפרק מאפר למפרק להיות יציב יותר ויוריד את רמת הכאב.

משככי כאבים- נטילת משככי כאבים עשויה להקל על התסמינים של הכאב.

זריקות של סטרואידים או חומצה היאלורונית לתוך הברך– סטרואידים הם תרופות אנטי דלקתיות חזקות. חומצה היאלורונית נמצאת בדרך כלל במפרקים כסוג של נוזל סיכה. זריקות כאלו אמורות לעזור להפחית את התהליך הדלקתי והכאבים.

ניתוח- ניתוח להחלפת מפרק הברך

טיפול בלייזר רך

טיפול נוסף הקיים לפתרון  של כאבים ודלקות הנובעות מאוסטאוארטריטיס בברך הוא טיפול בלייזר רך. הלייזר הרך הוא טכנולוגיה המצויה בעולמות רפואת הכאב כבר מעל 40 שנה ומשמשת רופאים רבים בארץ ובעולם לפתרון יעיל וטבעי לטיפול בכאבים דלקות ופצעים קשיי ריפוי. קרן הלייזר חודרת דרך העור אל תוך הרקמות ומפעילה תהליכים ביוסטימולנטים בגוף אשר מזרזים את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף.

הלייזר מעביר אנרגיה לתאים שנחשפים אליו ובנוסף עושה 3 פעולות מרכזיות לטיפול בבעיה. הפעולה הראשונה היא טיפול בכאב, הלייזר הרך מגביר שחרור של אנדורפינים, שהם מולכים עצביים המשוחררים באופן טבעי במוחנו ואחראיים על תחושת ההקלה בכאב. השחרור המוגבר של האנדורפינים מאפשר למטופלים להרגיש הקלה בכאב ולחזור לשגרת יום נטולת כאבים. הפעולה שנייה היא הגברת זרימת הדם במקום המודלק. על ידי הגברת זרימת הדם למקום מתאפשר ניקוי רעלים מהיר יותר של המקום המודלק והזרמת דם חדש.

הפעולה השלישית היא שחרור מוגבר של אנזימים נוגדי דלקת. האנזימים המיוצרים באופן טבעי בגוף בזמן דלקת, מתפקדים כגורם העקרי לטיפול בדלקת. על ידי הגברת האנזימים המשוחררים בגוף הטיפול בדלקת נעשה מהיר יותר ובאופן טבעי וללא תופעות לוואי.

בי קיור לייזר הוא מכשיר רפואי לשימוש ביתי אשר רתם את טכנולוגיית הלייזר הרך אל תוך מכשיר שכל אחד ואחת יכולים להשתמש בו באופן עצמי, בזמן ובמקום שמתאים להם. הטיפול בבי קיור לייזר מצריך את המטופל להניח את המכשיר על נקודה שמהווה את המקור לכאב למשך 6-8 דקות פעמיים ביום לפחות.

נקודות הטיפול בשחיקת סחוס בברך
לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן