ד”ר עמרי לובובסקי ממליץ על הטיפול בבי קיור לייזר

ד”ר עמרי לובובסקי הוא סגן מנהל מחלקה להחלפת מפרק הירך, ומנהל המערך האורתופדי בבית החולים ברזילי באשקלון. ד”ר לובובסקי הוא אורתופד מנתח המתמחה בניתוחי החלפת מפרק ירך והחלפת מפרק הברך ובעל ניסיון בינלאומי עשיר בניתוחים מסוגים אלה.

מתוקף תפקידו של ד”ר לובובסקי הוא הגיע לתוכנית “בקו הבריאות” בהנחיית פרופסור רפי קרסו ומירי נבו בכדי לענות על מספר שאלות מעניינות בנושא טיפול בבעיות אורתופדיות שונות באמצעות טכנולוגיית הלייזר הרך של מכשיר בי-קיור לייזר.

“אני אגיד ככה, אני מאוד סקפטי בדרך כלל, ואז הופתעתי מכמה מדע יש מאחורי זה ובעצם הייתה לי עמדה כרופא שלא הייתה מבוססת מספיק על מדע, אבל מסתבר שיש המון מדע”

שאלה מפי פרופסור רפי קרסו: לאילו בעיות אורתופדיות זה יכול לעזור? חוץ מברכיים ששמענו?

תשובת ד”ר לובובסקי: זה יכול לעזור להרבה בעיות שקשורות ברקמה רכה, של שריר של גידים, של חיבור גיד-עצם, זה יכול לעזור לכל מיני כאבים. גם אם אנחנו לא מבינים עד הסוף את המנגנון למה זה עובד העובדה שזה כנראה עובד היא בעיני אינדיקציה חשובה וטובה.

שאלה מאת מירי נבו: אבל אתה כן רואה איזשהו שינוי בפרמטרים מעבר לפרמטרים הסובייקטיביים של כואב לי או לא כואב לי? יש אינדיקציה פיזיולוגית כלשהי?

ד”ר לובובסקי: אני אגיד ככה, אני מאוד סקפטי בדרך כלל, ואז הופתעתי מכמה מדע יש מאחורי זה ובעצם הייתה לי עמדה כרופא שלא הייתה מבוססת מספיק על מדע, אבל מסתבר שיש המון מדע.

שאלה: מתבססת על חוסר ידע?

ד”ר לובובסקי: על חוסר ידע שלי, ואמרתי תביאו מדע וקראתי הרבה מאוד מאמרים והרבה מאוד מחקרים. אז הנושא של לייזר מה שנקרא לייזר רך, אני אורתופד אני מנתח אז אני יודע גם לחתוך עם לייזר אבל לייזר רך שעובד על אורכי גל של 800 ננו מטר בערך מאפשר להעביר אנרגיה לרקמה בצד אחד בלי לצרוב אותה או לקלקל אותה. הוא בעל משמעות בכל הנוגע להעברת אנרגיה לרקמות והיכולת שלו לעשות דברים טובים לרקמה. למדנו כרופאים שיש דברים שעובדים בלי שאנחנו מבינים עד הסוף את כל השרשראות.

פרופסור קרסו: תוך כמה זמן אפשר לראות שיפור בבעיות של רקמה רכה?

ד”ר לובובסקי: אני מנחש שזה לוקח ימים עד שבועות, צריך לקחת בחשבון שכל תהליך דלקתי לוקח לו ימים עד שהוא מתפתח וגם ימים עד שהוא נרגע. צריך לקחת בחשבון שאנחנו מנסים להעביר אנרגיה אמיתית, אנרגיה של פוטונים לתוך הרקמות בגוף.

פרופסור קרסו: מה עומק החדירה?

ד”ר לובובסקי: זה נמדד בכל מיני פרמטרים, זה סיקרן אותי השאלה של מה אנחנו עושים שם. צריך לקחת בחשבון אני אורתופד אני מתעסק בעצמות ואנחנו יודעים שלייזר נחסם בעצם, לייזר לא עובר רקמת עצם. אז יש שם כל מיני פרמטרים פיזיקליים שאומרים שככל שאתה מתרחק מהקרן העוצמה הולכת ופוחתת. אני חושב שבמכשירים האלה מדברים על סדר גודל של עד 4 ס”מ של חדירה. בהקשר הזה באמת צריך לקחת בחשבון, שככל שאיבר המטרה שלך עמוק יותר אתה צריך יותר זמן חשיפה על מנת להעביר את אותה כמות האנרגיה.

פרופסור קרסו: טיפול רגיל, כמה זמן נמשך?

ד”ר לובובסקי: מדברים על טיפול שנמשך בין 2-3 דקות עד 8 דקות, כאשר הרעיון אומר שבשביל להעביר מספיק אנרגיה ככל שהרקמה יותר עמוקה אתה תצטרך יותר דקות.

מירי נבו: ויש כאן עוד פרמטר משמעותי שהוא ההתמדה של החולה בטיפול

ד”ר לובובסקי: כן, אין הוקוס פוקוס, זה לא שמי שאין לו סחוס בכלל יהפוך להיות בעל סחוס ויתחיל לרוץ כאילו לא קרה כלום. אבל למה יש כאב והאם היכולת שלנו להשפיע על הכאב בדרך שלא תרופה זריקה ניתוח. יש הרבה מחקר מהתחום הדנטלי על מפרק הלסת, ככל הנראה יש הרבה אנשים ששוחקים את המפרק הזה ואין פתרון כירורגי טוב. דווקא כאן הם עשו מחקר ברמה מאוד גבוהה, מחקר שכלל פלצבו מול אמיתי עם תוצאות מאוד מובהקות של שיפור בכאב.

לסיכום?

אני מקבל את זה שאני לא מבין הכל אבל אם זה עובד, יאללה.

צפו בריאיון המלא:

אולי יעניין אותך:
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן