כל התרגילים האסורים לפריצת דיסק

פריצת דיסק יכולה להגביל משמעותית את הפעילות היום יומית של הסובלים מכך, מה שמצריך מכל מי שמתמודד עם זה לדעת מראש אילו תרגילים אסורים לפריצת דיסק. הימנעות מתרגילים מסוימים יכולה להועיל בהחלמה ולמנוע אפילו את החמרתו של המצב.

הנה התרגילים שכדאי להימנע מהם:

תרגילים המאמצים את הגב התחתון

הימנעות ממספר מסוים של תרגילים אסורים לפריצת דיסק יכולה להקל משמעותית על ההחלמה. עיסוק בפעילויות או בתרגילים המאמצים את הגב התחתון עלול להוביל לכאב מוגבר ולהחמיר את המצב. הרמת משקולות כבדות היא בגדר איסור מוחלט, במיוחד כאשר היא כוללת תנועות כפיפה ופיתול. 

תרגילי מתיחה מסוימים

מתיחות מומלצות לרוב בשל היתרונות הרבים שלהן, כולל האפשרות לפתח גמישות ולהפחית מתחים. יחד עם זאת, גם ברשימת תרגילים אסורים לפריצת דיסק מופיעים לא מעט תרגילי מתיחות שונים שכדאי להימנע מהם. למשל כיפוף קדימה ונגיעה בבוהן, בין אם בעמידה ובין אם בישיבה. 

תרגיל זה מאלץ את עמוד השדרה להגיע למצב כפוף, מה שמפעיל לחץ נוסף עליו, במיוחד במקרים של פריצת דיסק. 

כל התרגילים האסורים לפריצת דיסק

ריצות וקפיצות על משטחים קשים

פעילויות הנוטות לזעזע את עמוד השדרה, כמו ריצה על משטחים קשים או קפיצה, עשויות להזיק במיוחד לאנשים הסובלים מפריצת דיסק ולכן גם הן מופיעות ברשימת תרגילים אסורים לפריצת דיסק. 

ולכן, במקרים כאלה, כדאי להחליף פעילויות אלו בחלופות עם עצימות נמוכה כמו שחייה או רכיבה על אופניים, אשר ממזערות את הלחץ על עמוד השדרה תוך מתן יתרונות קרדיווסקולריים. יחד עם שינויים בפעילות הגופנית ובחירה בפעילויות שנכונות וטובות יותר, אימוץ טיפולים מתקדמים כמו טיפול בלייזר יכול לסייע בהתמודדות עם הכאב ולאפשר התאוששות והחלמה מהירה יותר.

תרגילים לחיזוק הליבה 

בעוד שתרגילים לחיזוק הליבה מומלצים מאד לתמיכה בעמוד השדרה וליציבה הכוללת, גם במקרה הזה חלק מהם הם תרגילים אסורים לפריצת דיסק. תרגילי חיזוק הליבה מסוימים, במיוחד אלה הכוללים כיפוף ופיתול של עמוד השדרה, פחות טובים בשל הפוטנציאל שלהם להגביר את הלחץ על פריצת הדיסק. כפיפות בטן, למשל, דורשות כיפוף של עמוד השדרה שיכול לדחוס את הדיסקים, להחמיר את הכאב ואת הסיכון לפציעה נוספת. 

במקום זאת, עיסוק בתרגילי ליבה השומרים על עמוד שדרה במצב ניטרלי יותר ומדגישים יציבות, להיות מועיל ובטוח יותר. שילוב פעילות גופנית בטוחה יחד עם טיפול בפריצת דיסק שהוא חדשני, כגון מכשיר הלייזר, יכול לשפר את התסמינים ובעיקר את ההתמודדות עם פריצת הדיסק.

לסיכום

ישנם לא מעט תרגילים אסורים לפריצת דיסק, אך יחד עם זאת גם מגוון של אפשרויות טיפוליות ותנועתיות שבהחלט יכולים לעזור. מומלץ מאד להיעזר בגורם רפואי מוסמך ולהיוועץ בו כדי לדון בשלל האפשרויות הרלוונטיות ובדרכים הנכונות להחלים ולהתאושש ממקרים לא נעימים (בלשון המעטה) של פריצות דיסק.

אולי יעניין אותך:
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן