דלקת בגיד אכילס

דלקת בגיד אכילס- הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים ובדלקת

גיד אכילס הקרוי על שמו של גיבור המיתולוגיה היוונית הוא גיד המחבר בין השרירים בחלקו האחורי של השוק, לבין העקב. הגיד שנחשב לארוך ביותר בגוף האדם מהווה לעיתים מקור לכאבים ודלקות שמשאירים מטופלים רבים עם פגיעה בתנועת הרגל. כל הגורמים התסמינים והטיפול בגיד אכילס כאן

בחלקו האחורי של השוק ממוקם שריר מרכזי (התאומים) המסתיים בגיד רחב וחזק. גיד אכילס משתרע על חלקה האחורי והתחתון של השוק ועד לעצמות כף הרגל. הגיד נחשב לארוך ביותר בגוף האדם, אורכו אצל אדם בוגר מגיע לכ-15 ס”מ. את הגיד ניתן להרגיש בבירור בנגיעה בחלקה האחורי של הרגל מעל העקב. לא זו לא עצם אלא גיד אכילס בכבודו ובעצמו. גיד אכילס נחשב לאחד הגידים החשובים בגופינו בכלל וברגליים בפרט. הסיבה היא  כי והוא אחראי על יציבות כף הרגל. כמו כן, הגיד מספק לגוף יכולות לביצוע מגוון פעולות הנחשבות לבסיסיות כמו הליכה, ריצה ועמידה. ברוב המקרים דלקת בגיד אכילס היא תוצאה של פעילות מאומצת של הגיד הגורמת לקרעים בגיד שיצרו את הדלקת.

התפתחות דלקת בגיד אכילס נפוצה בעיקר בגילאי 35+ מכיוון ובגילאים אלו הפעילות הגופנית לרוב אינה סדירה. לכן, כל ביצוע פעילות יכול להיחשב על פי הגוף לפעילות מאומצת ועלולה לגרום לעומסים על הגוף בכלל ועל הגיד בפרט.

גורמים

כפי שנכתב לעיל, הגורם המרכזי להיווצרות דלקת בגיד אכילס הוא היווצרותם של קרעים בגיד הנוצרים מעומס רב או לא רגיל שמופעל על הגיד. עומס זה אינו בהכרח קשור למשקל בלבד מה שגם הוא לא הגורם היחיד להיווצרות הדלקת.

העומס יכול להתבטא ב-

  • הגברה לא מבוקרת של מהירות או מרחק ריצה
  • חזרה מהירה מדי לאימונים לאחר הפסקה
  • פציעה שנגרמה ממאמץ מתפרץ
  • שימוש יתר כתוצאה מחוסר גמישות של הגיד

כמו כן קיימות מחלות סיסטמיות המשפיעות על רקמת הגיד כמו סוכרת ומחלות המקושרות לבלוטת התריס. השפעת מחלות אלו על רקמת הגיד יכולות להוות גורם נוסף להיווצרותה של הדלקת.

חשוב לדעת! כאבים בגיד עלולים להיגרם גם בעקבות קרע חלקי או מלא של הגיד.

קראו עוד: מהו לייזר רך?

קראו עוד: כיצד בי קיור לייזר מפחית כאבים?

טיפול טבעי בדלקת בגיד אכילס
טיפול טבעי בדלקת בגיד אכילס

תסמינים

התסמינים המאפיינים דלקת בגיד אכילס מתבטאים לרוב ב-

  • כאב המופיע אחרי מאמץ
  • נוקשות של הגיד בבקרים ואחרי ישיבה ממושכת
  • נפיחות וכאב באזור הגיד

במקרים מסוימים הסובלים מדלקת בגיד אכילס יחושו כאבים מופשטים באזורים הסמוכים לגיד ובאזור השוק.

טיפול בדלקת

הטיפול בדלקת בגיד תלוי בחומרת הדלקת ויכול להתבצע בכמה דרכים:

טיפול שמרני

  • מנוחה המתבטאת בהפסקה מוחלטת מביצוע פעילות גופנית מאומצת בעיקר ריצה למשך בין שבועיים לחודשיים.
  • משככי כאבים
  • חבישה ייעודית
  • מדרסים
  • תרגילי מתיחה של הגיד

פיזיותרפיה

טיפול פיזיותרפיה נפוץ לפתרון בעיות אורתופדיות רבות בניהן גם דלקת בגיד אכילס. אך יש להימנע מהזרקה של סטרואידים או חומרים משככי כאבים לאזור הגיד בשל סיכון מוגבר לקריעה של הגיד.

ניתוח

ככלל, בכל הנוגע לטיפול בבעיות אורתופדיות יש חשיבות למצות את כל אפשרויות לפני שניגשים לפתרון הניתוחי. הניתוח במקרה של דלקת בגיד כולל נטרול של הגורמים המגרים של הגיד. לאחר הניתוח הרגל מגובסת ודרושה תקופת החלמה ממושכת על מנת לשקם את האזור המנותח.

מחקרים מדעיים רבים הגיעו למסקנה שלייזר רך יעיל מאוד לטיפול בפציעות בגיד אכילס:

מחקר שפורסם לאחרונה בעיתון האמריקני לרפואת ספורט, בחן את התועלת של טיפול לייזר בעוצמה נמוכה לטיפול בפציעות גיד אכילס. נמצא הבדל משמעותי בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הפלצבו: קבוצת הלייזר הרך השיגה את אותה יעילות של ריפוי תוך 4 שבועות בהשוואה למה שקיבלה קבוצת הפלצבו (ללא טיפול בלייזר פעיל במשך 12 שבועות).

טיפול בדלקת בגיד אכילס ובכאבים עם בי-קיור לייזר

מכשיר הבי קיור לייזר הוא מכשיר חדשני לטיפול בכאבים בפטנט ישראלי שמציע טיפול רפואי ביתי ועצמאי למגוון סוגי כאבים, דלקות ופציעות ספורט. המכשיר כבר זכה לכינוי “פלא טכנולוגי”  על ידי בכירי הרופאים בארץ. הוא  הצליח לרתום את טכנולוגיית הלייזר הרך, שהייתה בשימוש עד כה רק במרפאות כאב ובתי חולים, לתוך מכשיר רפואי לשימוש ביתי.

בי קיור לייזר פועל על טכנולגיית הלייזר הרך (LLLT- low level laser therapy)  שנמצאת בשימוש בעולמות הרפואה והכאב עשרות שנים. הלייזר פועל על מנגנוני הגוף הטבעיים לריפוי עצמי. הוא חודר דרך העור אל הרקמות ופועלת בשתי חזיתות מרכזיות:

החזית הראשונה היא הקלה בכאבים, השימוש בלייזר הרך מגביר שחרור של הורמון האנדורפין במוחנו. האנדורפין אחראי על שיכוך הכאבים אותם אנו חשים, על ידי הגברת השחרור נוכל להרגיש הקלה בכאב באמצעות שימוש במכשיר.

החזית השנייה היא הטיפול במקור הבעיה. לעומת מגוון התרופות לשיכוך הכאבים הבי-קיור לייזר לא רק מקל על הכאב אלא גם מטפל במקור הבעיה, עלי ידי הגברה של שחרור אנזימים נוגדי דלקת והרחבת זרימת הדם למקום מתאפשר ניקוי רעלים וטיפול בדלקת.

באופן זה הבי-קיור לייזר מזרז ומעצים את יכולותיו של הגוף לרפא את עצמו, מקל על הכאבים וכל זה ללא תופעות לוואי ומבלי לצאת מהבית.

הנחיות לטיפול בפציעה בגיד אכילס באמצעות מכשיר בי-קיור לייזר:
יש לטפל לאורך העקב ומשני צידיו. במקרים אקוטיים (פציעות טריות) יש לטפל 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום. במקרים כרוניים יש להגביר את המינון בהדרגה ולהגדיל ב 30 שניות בכל יום, עד להשגת מינון של 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום.

ארבע (4) נקודות טיפול, 24-32 דקות במהלך כל טיפולי הפגישה. טפלו 2-4 פעמים ביום

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בירך

כאבים בירך

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בירך ממש אחרי

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן