ד”ר עומר הירש | ממליץ על טיפול בכאבי ברכיים

תיאור מקרה טיפול משולב עם מכשיר בי קיור לייזי ספורט פרו המקצועי ומכשיר בי קיור לייזר ” הביתי

במקרה זה נבחן את יעילותו של מכשירי הבי קיור לייזר פרו בטיפול בכאבי ברכיים .

ב 29 / 1 / 2015 , הגיעה למרפאתי אישה בת 64 עם כאבים בשתי הברכיים, שמאל יותר מימין, והגבלה בטווח התנועה של המפרק, כמו גם יכולת מוגבלת לביצוע פעילויות יומיומיות כגון ירידה ועלייה במדרגות (חייבת לעלות לרדת עם שתי הרגליים על כל מדרגה), והליכה בכלל. המטופלת מדווחת על היסטוריה של תסמונות וולנברג (שבץ באזור הלטראלי של החלק התחתון של גזע המוח, המדולה.

תסמונת זו משפיעה על צד ימין של הגוף וצד שמאל של הפנים. ע”פ הדיווח, כאבי הברכיים קיימים מזה שנים רבות. המטופלת הינה בעלת משקל עודף משמעותי. כיוון שבביתה ישנן 14 מדרגות בין הבית לחדר השינה, כאבי הברכיים מהווים גורם מטריד ביותר בחייה. בבדיקה נמצאה חולשה של שריר הרקטווס פבוריס Recus Fermons)) משמאל עם כאב בחלק הקדמי והאחורי של הברך, חולשה של פושטי הברך כקבוצה, ארבע ראשי (Quadriceps muscles) משמאל עם כאב בתבנית דומה לרקטוס פמוריס, חולשה של כופפי הברך, המסטרינגס (Hamstringes) משמאל עם כאב בחלק האחורי של הברך בעיקר, וכן חולשה של שריר הפסואס (Psoas) משמאל ללא כאבים. במשרש נמצאו מספר נקודות הדק (Trigger Points) בשריר הארבע ראשי, וכן רגישות בנידי שריר. הטיפול התמקד באופן ספציפי בטיפול בברך שמאל.

הטיפול כלל כיוונון כירופרקטי לברך שמאל והאצן בהתאם לממצאים הרלוונטיים שהתגלו בבדיקה הכירופרקטית. כמו כן , קיבלה המטופלת טיפול בדיקור יבש (IMS) במרכז שריר הארבע ראשי בביקור זה, וכן טיפול במכשיר בי קיור לייזר פרו בברך שמאל בחלק הלטראלי של המפרק. המטופלת קיבלה הוראות לשימוש במכשיר הבי קיור לייזר פרו בבית למשך שלושה ימים ברציפות, שלוש פעמים ביום, בדומה לטיפול שניתן במרפאה, כולל הביקור במרפאה, קיבלה המטפלת תשעה טיפולים על פני שלושה ימים . בנוסף , קיבלה המטופלת הוראות הביתה להגביר את כמות צריכת הנוזלים ולהגביר צריכת ויטמין C כמקובל כחלק מטיפול בדיקור יבש.

ב1.2.15 הגיע המטופלת לביקור מעקב. בביקור ניתן שוב טיפול במכשיר הבי קיור לייזר פרו, באותן הנקודות, אלא שהפעם נוסף גם טיפול מעל ראש הפיבולה הפרוקסימילי משמאל. גם בטיפול זה התבצע דיקור יבש, בשריר הואסטוס מידאליס אובליקוס. לאחר מכן המשיכה המטופלת בטיפול הביתי עם מכשיר הבי קיור לייזר הקלאסי. בסוף הטיפול עזבה המטופלת את המרפאה כאשר היא עולה במדרגות המרפאה ללא תמיכה וכל רגל בנפרד.

בתאריך ה6.2.15 הגיעה המטופלת לביקורת נוספת. בביקור דיווחה על כאב חדש באזור הגיד של שריר התאומים משמאל. בתשאול הסתבר שהיא עולה ויורדת במדרגות לפחות שבע פעמים ביום בשבוע האחרון, שיפור של מעל ל50 אחוז מיכולת הניוד שלפני הטיפול.

המטופלת ממשיכה בטיפול הביתי עם מכשיר הבי קיור לייזר הקלאסי וממשיכה להגיע למרפאה לקבלת טיפול במכשיר הבי קיור לייזר פרו. בשל מצבה הכרוני, הן מבחינת כאבי הברכיים אך יותר מכך בשל חוסר האיזון הכללי הנובע מהשבץ שעברה, הסיכוי לפתרון מוחלט של הכאבים הוא נמוך ביותר עד לא אפשרי.

תוצאות אלו מצביעות על יעילות בשימוש במכשיר הבי קיור לייזר בטיפול במטופלים עם כאבי ברכיים כרוניים עם או בלי תסמונות רקע המסבכות את המצב, במיוחד בשילוב של כירופרקטיקה ודיקור יבש. נראה שבמקרים אלו, שילוב של טיפול ביתי במכשיר הבי קיור לייזר מועיל גם הוא להתקדמות

בברכה,

ד”ר עומר הירש
כירופרקט ניורולוג תפקודי

אולי יעניין אותך:
נגן וידאו
ד״ר תמיר, יו״ר ארגון הנכים בראיון על הבי-קיור לייזר
ד״ר עמיחי תמיר, יו״ר ארגון הנכים.
נגן וידאו
הפיזיותרפיסט דני קלמן: ״הבי-קיור לייזר הוא חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שלנו״
דני קלמן, פיזיותרפיסט, שותף בכרמל מכון לפיזיותרפיה
נגן וידאו
הפיזיותרפיסט בני בלילי: ״שבכל בית יהיה לפחות בי-קיור לייזר אחד״
בני בלילי, פיזיותרפיסט מוסמך מעל 30 שנה בכרמל מכון לפיזיותרפיה.
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן