כאבים אחרי אימון ספורט: למה אתם לא חייבים לרוץ לרופא?

החלטתם להתחיל להתאמן ואחרי כמה שנים טובות מבלי לעסוק בספורט, אתם נכנסים לזה חדורי מטרה. הבעיה מתחילה אחרי האימונים הראשונים, כשמתחילים להופיע כאבים שונים. איזה סוגים של כאבים אתם צפויים להרגיש, אילו טיפולים עומדים לרשותכם וגם: מה הטיפול הטבעי שיעזור לכם להיפטר מהכאבים ולהמשיך להתאמן

באמצע החיים החלטתם שנמאס לכם לרבוץ מול הטלוויזיה, קמתם והתחלתם לעשות ספורט כדי להחזיר את הגוף לכושר, אבל אז החלו הכאבים. הגב הזכיר לכם שאתם כבר לא בני 20, או שהברכיים כבר לא נושאות את הנטל, משהו מתחיל לכאוב וזה מייאש.

בעשורים האחרונים טרנד הבריאות והספורט הפך להיות כחלק משגרת חייהם של רבים מאיתנו. יחד עם השיגעון לתזונה נכונה ואורח חיים בריא, הגיע גם הצורך לחיים ספורטיביים, כך שאנשים רבים מצאו את עצמם חוזרים לעסוק בספורט ואף נשאבים אליו.

אם חופי הים הישראליים יכלו לדבר, הם היו מספרים על אלפי רצים שפוקדים אותם מדי יום, במטרה לרוץ, ללכת או לקיים פעילויות ספורט שונים. יחד עם הטרנד הספורטיבי צצו בישראל מכוני ספורט כמו פטריות אחר הגשם.

בהשוואה לספורטאים מקצועיים המנהלים שגרת חיים ספורטיבית ויודעים, שהכאב הוא חלק בלתי נפרד מעולמם, לאנשים מן השורה שהחליטו לחזור לכושר ומתחילים לכאוב בעקבות האימונים, אין צוות מקצועי שיטפל ויעזור במקרים של פציעות או כאבי שרירים וברוב המקרים ימצאו את עצמם מבלים שבועות או חודשים במטרה לקבוע תור לאורתופד או לכל טיפול רפואי אחר.

כמעט כל אדם שיתחיל לעסוק בספורט יסבול מכאבי שרירים תפוסים, כאבי מפרקים או כאבי גב. הבעיה מתחילה כשכאבים אלה לא עוברים והופכים להיות כרוניים, המעידים על בעיה רפואית. 

טיפול רפואי ללא תופעות לוואי ידועות. בי-קיור לייזר (צילום: בי-קיור לייזר) 

לא תירוץ להפסיק להתאמן

יש סוגים שונים של כאבים בעקבות אימון ספורט, אז השאלה המתבקשת היא מתי צריך להתחיל לדאוג. 

כאבים כתוצאה מדלקות או קרעים בשרירים – מדובר בכאבים אותם תרגישו הרבה אחרי האימון הגופני, אפילו במנוחה. יש לשים לב לתדירות הכאבים ועוצמתם, כי לעיתים מדובר בדלקת הדורשת טיפול רפואי.

כאבים מושהים – כאבים שיכולים להופיע גם 48 שעות אחרי האימון ומצביעים על מאמץ יתר שגורם לשרירים להתפרק במקום להיבנות.

כאבים חדים – כאבים שבדרך כלל מופיעים באופן פתאומי בגלל תנועה לא נכונה שמבצע המתאמן. יש לשים לב אם הכאב עובר, כי במידה ולא, יכול להיות שמדובר בפציעה רצינית.

יש מספר דרכים לטפל בשרירים כואבים, דלקות, או פציעות מפרקים. יש את דרך הטיפול הקונבנציונאלית הכוללת פיזיותרפיה, אבל החיסרון בדרך זו הוא משך ההמתנה הארוך שאדם צריך להמתין כדי לתאם תור לאורתופד, לפיזיותרפיסט או למכון צילום.

הנטייה הראשונית של רובנו היא ליטול משככי כאבים כשכואב לנו, וכך גם כשאנו נפצעים באימון ספורט. יש משככי כאבים חזקים מאוד, הגורמים יותר נזק מתועלת לטווח הארוך. בעשור האחרון קמה קריאה להפסיק להשתמש בתרופות לשיכוך כאבים, הגורמות לעיתים גם התמכרות.

יחד עם הקריאה המתגברת להפסיק להשתמש במשככי כאבים, עלתה הנטייה לשימוש במכשירים רפואיים טבעיים עד כמה שניתן. 

בי-קיור לייזר: שימוש ללא תופעות לוואי

מכשיר הבי-קיור לייזר הוא פטנט ישראלי הפועל על טכנולוגיית הלייזר הרך. המכשיר יעיל עבור מתיחות שרירים בכתפיים, כאבים בצוואר, כאבי גב עליון וגב תחתון ופציעות שקשורות לברכיים כמו פגיעה ברצועות. בנוסף, המכשיר הוכח כיעיל מול כאבים לאורך רכס השוק ופציעות במפרקי הידיים. ניתן להיעזר בו כדי להתגבר על כאבי מרפק בטניס וקרעים בגידים.

המכשיר ממריץ את מנגנון ההחלמה הטבעי של הגוף וזו כנראה אחת הסיבות שעוד ועוד רופאים משבחים וממליצים עליו. מדובר בטכנולוגיה שקיימת כבר שנים רבות בבתי חולים וכעת נגישה גם לשימוש אישי ופרטי, מעין גרסה ביתית של אותה טכנולוגיה שסייעה למטופלים רבים בבתי חולים במשך עשרות שנים.

פעולת הבי-קיור לייזר מעודדת שחרור אנדורפינים, הורמונים טבעיים המיוצרים במוח וגורמים לשיכוך כאב. האנדורפינים מפחיתים את עוצמת הכאב שחש המטופל. בהיעדר כאב, המטופל יכול לחזור לשגרה ולעלות ברמת התפקוד, עד חזרה לתפקוד מלא.

הטיפול במכשיר נוח ופשוט; מכוונים את משך הטיפול הרצוי, כשההמלצה היא 6 דקות לכל נקודת טיפול, לוחצים על שני כפתורים והמכשיר עובד באופן אוטומטי. כל שנשאר הוא להניח את המכשיר על נקודת הטיפול כפי שמצוין בחוברת. 

גודלו של המכשיר מאפשר את נשיאתו בקלות ובכך יכול המטופל לשאת איתו את מכשיר הבי-קיור לייזר לכל מקום ולטפל באמצעותו בכל מקום. כך ניתן לשמור על הרצף הטיפולי שמשפר את תוצאות הטיפול. הבי-קיור לייזר ממריץ את מנגנון ההחלמה הטבעי ולכן השימוש בו לא מלווה בתופעות לוואי.  

זה רק ספורט; צפו במתאמנים המשתמשים בבי-קיור לייזר כדי לשמור על רצף אימונים:

בי-קיור לייזר יעזור לכם לחזור לכושר מבלי לסבול כאבים מיותרים – השאירו פרטים לקבלת המכשיר להתנסות של 60 ימים במחיר משתלם.

אולי יעניין אותך:
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן