דלקת חניכיים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בדלקת חניכיים

הטיפול בחלל הפה כולל שמירה לא רק על השיניים אלא גם על החניכיים. התפתחות דלקת חניכיים עלולה לפגוע לא רק בבריאות השן אלא בבריאות הגוף כולו. דלקת חניכיים כוללת לא מעט כאבים, סבל וטיפולים שונים. לכן סקרנו עבורכם את דרכי הטיפול המומלצות והמניעה וכל מה שצריך לדעת בנושא

החניכיים הן הרקמות הרקות העוטפות את השיניים ומהוות את מנגנון האחיזה של השיניים בעצם הלסת. תפקידן העיקרי של החניכיים הוא שמירה על מיקומן של השיניים בתוך חלל הפה. חוסר שמירה על היגיינת פה עלולה להוביל להתפתחות זיהום וגרימה של דלקת בחניכיים. הדלקת עלולה להוביל לנסיגתן, לכאבים ואפ לפגיעה באחיזת השיניים עד לנשירתן.

מלבד הפגיעה בשיניים, החניכיים מהוות את נקודת הרקמה החשופה היחידה בגוף שאינה אטומה לחלוטין. כלומר, דרך החיבור בין השיניים לחניכיים, עלולים לחדור חיידקים ומזהמים שמלבד הפגיע בחניכיים עצמן עלולים לחדור למחזור הדם ולפגוע בגוף כולו.

איך מתפתחת דלקת חניכיים ?

שקיעה של אבנית מסביב לשיניים הנגרמת בעקבות חוסר שמירה על היגיינת פה תקינה. האבנית שוקעת בעיקר באזור הפתחים של בלוטות הרוק. האזור משמש מצע נוח לרעלנים וחיידקים הגורמים לגירוי ודלקת.

במקרים מסוימים מתרחשת נסיגה של החיבור בין העצם והחניכיים לבין השיניים. כאשר החלק העליון של הרקמה הרכה נשאר במקומו. במצב כזה נוצר כיס בין החניכיים לבין השיניים שאינו מאפשר סילוק יעיל של חיידקים גם בצחצוח. דבר העלול להוביל להצטברות של חיידקים ורעלנים בכיס שנוצר ובכך ליצור דלקת.

השמירה על היגיינת הפה למניעת דלקות מושפעת גם מגורמים גנטיים. יש כאלו שעל מנת לשמור על החניכיים מלפתח דלקת יצטרכו להקפיד הקפדה יתרה על היגיינת הפה ואחרים שרמה בינונית תספיק להם. הגנטיקה משפיע על היכולות של הגוף להתגונן מפני החיידקים ועל הרכב הרוק, שכן אנשים בעלי הרכב רוק בסיסי ולא חומצי הם בעלי נטייה לפתח אבין בשן ודלקות חניכיים.

חוסר טיפול במצב של דלקת חניכיים עלול להביא למצב בו החניכיים נסוגות לאחור וחושפות את השן באזורים שלא היו אמורים להיחשף. החשיפה גורמת לרגישות לחום וקור, למגע ואף לסוגי מזון מסוימים ובמקרים קיצוניים איבוד אחיזה של השיניים ונשירתן.

מחקרים שנעשו בתחום הראו שדלקת חניכיים אינה גורמ, לנזק בשניים בלבד אלא עלולה לגרום לחדירה של חיידקים וזיהומים לתוף הגוף, לפגוע בחולים כרוניים, להביא ללידה מוקדמת, לגרום נזק לבבי לגרום לפצע בחניכיים ואף להזיק למערכת החיסונית.

גורמי סיכון לדלקת חניכיים:

  • עישון או לעיסת טבק
  • סוכרת
  • צריכת תרופות מסוימות (גלולות למניעת הריון, סטרואידים, נוגדי פרכוסים, חוסמי תעלות סידן וכימותרפיה)
  • גורמים גנטיים
  • שיניים עקומות
  • מכשירי שיניים המותאמים בצורה לא נכונה
  • הריון

דרכי טיפול ומניעה

על מנת למנוע התפתחות של דלקת חניכיים יש לשמור על היגיינת פה במהלך היום. שמירה על היגיינת הפה בצורה הטובה ביותר היא צחצוח אחרי כל ארוחה. לאלו מכם שזה דבר שאינו אפשרי העזרו בחוט דנטלי או עזרים אחרים על מנת למנוע הצטברות אוכל בין השיניים. דאגו לצחצח את השיניים כל בוקר וכל ערב על מנת לטפל בהצטברות רובד החיידקים במהלך היום והלילה. וכמובן ביקורים סדירים אצל רופאי השיניים והשיננית.

אם בכל זאת מתפתחת דלקת בחניכיים ניתן לפנות לרופא השיניים לטיפול בו הוא יסלק אבנית ויפנה אתכם להמשך טיפול אצל שיננית. בחלק מהמקרים הטיפול בדלקת יצריך שימוש באנטיביוטיקה.

הטיפול בלייזר רך עוזר להפחתת ועצירת התהליך הדלקתי בחניכיים. הלייזר הרך מגביר שחרור של אנזימים נוגדי דלקת ועוזר לגוף בתהליך ההחלמה הטבעי. מכשיר הבי קיור לייזר מציע טיפול ביתי בלייזר רך, באמצעות מכשיר ביתי, נייד ונוח לשימוש. יש להתחיל את הטיפול ב 1.5 דקות לכל נקודת טיפול, ולהעלות את המינון ב 30 שניות בכל יום בהדרגה, עד להגעה למינון של 6-8 דקות, פעמיים ביום.

נקודות הטיפול המומלצות לכאבים בלסת ובעיות חניכיים

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן