שין ספלינט וכאבים בעצם השוקה

שין ספלינט הינו שם נפוץ לכאבים בשוק בין הברך לבין הקרסול. הכאבים נובעים מנזקים למעטפת עצם השוק, נזק לרקמות החיבור בין השרירים לעצם או משבר מאמץ. לרוב הכאבים מופיעים במהלך פעילות ספורטיבית ובמקרים רבים ייעלמו עד מספר שעות לאחר הפעילות. הכאבים בעצם השוקה יכולים להתפתח לבעיה כרונית, אשר השפעות הטיפולים השונים בה מוגבלות. כאבים בשוק עלולים להתפתח גם כתוצאה מפתולוגיות בעלות השלכות משמעותיות כגון “תסמונת המדור“.

שין ספלינט – מה זה?

בעיות שוקיים כמו שין ספלינט, תסמונת המדור ושברי מאמץ, מתרחשות בקרב אנשים הנחשפים לעומסי פעילות גבוהים, ללא זמני התאוששות או בגין פעילות לא נכונה (ריצה על משטחים קשים).

שין ספלינט זו בעצם אחת הפציעות הכי מתסכלות לספורטאים מקצועיים ולחובבנים שעוסקים בספורט באדיקות, שכן היא הופכת, הלכה למעשה, את פעולת הריצה לפשוט בלתי אפשרית.

6 הגורמים לכאבי שין ספלינט

  1. מתיחה של השריר “טיביאליס אנטריור”
  2. גירוי והיווצרות דלקת בגיד ובחיבור שלו או היווצרות של קרע בשריר הצמוד לעצם.
  3. דלקת במעטפת העצם “פרייוסט”
  4. נעילת נעליים לא מתאימות
  5. הגברת קצב אימונים באופן לא הדרגתי בשילוב עם עומסים מוגברים
  6. ריצה על משטחים קשים
שין ספלינט וכאבים בעצם השורה- טיפול בלייזר רך

 

מהם שברי מאמץ?

סדק דק ברקמת העצם המאופיין בכאב מקומי וממוקד בחלק האמצעי של עצם השוק. שבר מאמץ מאובחן במיפוי עצמות. שברי מאמץ נפוצים בקרב אתלטים וטירונים המעורבים בפעילות עם עומס גדול על המפרק.

כגון ריצות ארוכות ומסעות למרחקים ארוכים תוך נשיאת משאות כבדים. גם במקרה זה, הטיפול בשין ספלינט חייב לכלול מנוחה, הפחת בעומס וחזרה הדרגתית לפעילות.

ירדן ג׳רבי מספרת איך למרות פציעה קשה ניצחה באליפות העולם בברזיל

שין ספלינט – הטיפול המומלץ

טיפולים מומלצים לכאבים בעצם השוקה הם מנוחה, קירור המקום, כדורים נוגדי דלקת, מדרסים, הרחבת טווח התנועה של הרגל באמצעות תרגול רפואי וטיפול פיזיותרפי. בעשור האחרון טיפול בלייזר רך נהיה יותר ויותר פופולרי לכאבים בשין ספלינט ואף נהיה נפוץ מאוד בעיקר בקרב ספורטים ואתלטים.

באופן כללי, מומלץ למי שסובל מכאבים בעצם השוקה למצוא באופן זמני פעילות ספורטיבית אחרת שאינה מעמיסה יותר מדי על עצמות הרגל בכלל ועל עצם השוקה בפרט. שחייה למשל היא אופציה מצוינת. גם רכיבה על אופניים נייחים יכולה להיות אופציה טובה, כל עוד היא נעשית בעצימות נמוכה.

לכל הסיבות לכאבים בכף הרגל – מדריך>>>

טיפול במכשיר בי-קיור לייזר לכאבי שין ספלינט

לשימוש בבי-קיור לייזר לטיפול בכאבים בשין ספלינט יש יתרונות רבים. הטיפול הוא טבעי, לא פולשני ואין חשש ממינון יתר או מתופעות לוואי, נושא שחשוב לספורטאים אך גם לכלל המטופלים, בבואם להפחית צריכת תרופות ותופעות לוואי הנלוות להן.

ניתן להשתמש במכשיר בכל זמן ובכל מקום, ללא צורך בהסתייעות באנשי מקצוע. הטיפול זמין, קל ונוח ובעיקר – יעיל בהפחתת הכאבים, בהפחתת מוקדי דלקת ובסיוע בהחלמת האזור וחזרה מהירה לשגרת פעילות ספורטיבית.

5 הנחיות לטיפול בשין ספלינט:

  1. יש לטפל מימין ומשמאל לעצם השוקה באזור בו מופיע הכאב
  2. במקרים של פציעה או חבלה יש להתחיל בטיפול סמוך ככל שניתן לאירוע הפגיעה
  3. למשך 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום
  4. במקרים של כאב כרוני יש להתחיל במינון של דקה וחצי לכל נקודת טיפול ולהגביר את המינון בהדרגה ב – 30 שניות בכל יום, עד להגעה לטיפול באורך 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום
  5. חזרה על פעולות אלו עם מכשיר בי-קיור לייזר לאורך תקופה ובהתאם להנחיות אלו, תעניק לבעיית “השין ספלינט” טיפול ראוי ואף תפחית את הכאבים הקיימים, במקביל לחידוש הרקמות ולטיפול במקור הבעיה בעצם השוקה

אמיר צור פיזיותרפיסט עם 16 שנות נסיון מטפל בתחום האורתופדי ופציעות ספורט, ממליץ בסרטון להלן על מכשיר בי-קיור לייזר: “טכנולוגיית הלייזר הרך שבי-קיור לייזר משתמש בה, בעצם נועדה לטפל במגוון בעיות כמו כאבי ברכיים, כאבי גב, דורבן, דלקות כרוניות ובמצבים של פצעים קשיי ריפוי.”

אולי יעניין אותך:
עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן