קרע ברצועה בברך

קרע ברצועה בברך- הגורמים, התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים ובקרע

אחת הפציעות הנפוצות והמסוכנות ביותר בקרב ספורטאים מקצועיים היא קרע באחת מרצועות הברך. תפקידן של הרצועות הן שמירה על המפרק, הסחוס והיציבה שלנו. ניתחנו עבורך מה הם הגורמים, דרכי הטיפול השונים, והאם זה נכון שחייבים לנתח

הברך האנושית מורכבת מ-4 רצועות עיקריות. תפקידן הוא חיבור בין עצמות המפרק ושמירה על היציבות שלנו. קרע ברצועה בברך עלול להיגרם בכל אחת מ-4 הרצועות:

  • הרצועה הצולבת הקדמית (המכונה גם כ ACL). – רצועה זו מתחילה בחלק האחורי של הירך ומתחברת לקדמת עצם השוקה. תפקידה של רצועה זו היא מניעת החלקה של עצם השוקה פנימה.
  • רצועה צולבת אחורית (המכונה גם PCL). – מתחילה בחלק הקדמי של הירך ומתחברת לחלקה האחורי של עצם השוקה. תפקידה של רצועה זו היא מניעת החלקה של עצם השוקה לאחור.
  • הרצועה העקיפה הצידית (המכונה גם LCL). – רצועה זו ממוקמת בצד הברך והיא נמשכת מעצם הירך עד לראש השוקית. תפקידה של רצועה זו היא שמירה על היציבות של המיניסקוס
  • הרצועה העקיפה התיכונה (המכונה גם MCL). – רצועה זו ממוקמת בצד הברך והיא נמשכת מעצם הירך עד לשוקה. סיביה של הרצועה מתחברים למיניסקוס התיכון ושומרת על היציבות של הברך.
טיפול בבי קיור לייזר עבור קרע ברצועה בברך

קרע חלקי או מלא של אחת הרצועות נחשב לאחת מהפציעות הנפוצות בקרוב ספורטאים. ברוב המקרים הקרע ברצועה בברך נגרם כתוצאה מסיבוב של הרגל במקום בעת נשיאת משקל, שינויי כיוון פתאומי, חבלה ישירה כמו בעיטה לאזור הברך, בלימה פתאומית – ואף נחיתה לא טובה מקפיצה. ענפי הספורט בהם נפוצה הפציעה הם כדורגל, כדורסל, טניס, התעמלות מכשירים, כדורעף וסקי. יחד עם זאת, היא יכולה להתרחש אצל כל אחד ואחת מכם.

קרע ברצועה הצולבת הקדמית – ACL

קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברך היא מהשכיכות בקרב פציעות הספורט. הרצועה בברך עלולה להיקרע תוך כדי עצירה פתאומית בזמן ריצה על מנת לשנות את כיוון התנועה, בסיבוב הגוף בזמן שהרגל נמצאת ביציבות על הקרקע, ממכה ישירה לברך או עיקום יתר של המפרק. נשים נמצאות בסיכון גדול יותר לקרע ברצועה הצולבת הקדמית. זאת מכיוון ואצל הנשים השריר הנמצא בקדמת הירך (הארבע ראשי) חזק יותר מהשריר בחלקו האחורי.

לכן, בנחיתה מקפיצה למשל, חוזק השרירים עלול לגרום לחלק מהנשים לנחות בצורה המגבירה את המתח על הרצועה ולגרום לקרע. קרע ברצועה הקדמית עלול לגרום לכאב חמור למטופל, לנפיחות בקדמת הברך, לתחושת חוסר יציבות והחלקה של המפרק.

דרכי הטיפול בקרע ברצועה הצולבת הקדמית

ישנן כמה גישות הנוגעות לשאלה כיצד ניתן לטפל בקרע ברצועה הקדמית בברך. במידה ובמהלך הפציעה לא נגרם נזק לסחוס והברך מצליחה לעמוד בעומס, ניתן לוותר על הניתוח. במקרה כזה נדאג לטפל בכאבים בלבד. אך חשוב לציין כי במצב כזה לא ניתן לשוב לעסוק בספורט תחרותי. האופציה לניתוח תישקל כאשר הברך אינה משתקמת והמטופל סובל מאי יציבות וכאבים המונעים ממנו לתפקד.

טיפול טבעי ולא פולשני בקרע ברצועה בברך

קרע ברצועה הצולבת האחורית – PCL

מצב של קרע ברצועה האחורית בברך שכיחה פחות מהרצועה הקדמית. קרע ברצועה האחורית לרוב יגרום לפחות כאבים מאשר הרצועה הקדמית. עם זאת, גם הסובלים מפגיעה ברצועה האחורית עלולים לחוות פגיעה בתפקוד. במקרים מסוימים תחילה לא יחוש המטופל כי הוא נפגע, אך עם הזמן הכאב יחמיר.

הגורמים לקרע ברצועה האחורית הם מכה בעצם השוקה או מכה קשה מתחת לברך. חבלה בזמן תאונת דרכים הגורמת לחבטה של ברכיהם של הנהג והנוסע על לוח המכוונים. חבטה זו עלולה לגרום לדחיקת עצם השוקה ובכך לקרוע את הרצועה. כמו כן שחקני כדורגל עלולים לקרוע את הרצועה הצולבת האחורית בעקבות היתקלות או נפילה.

דרכי הטיפול בקרע ברצועה הצולבת האחורית

הטיפול בקרע ברצועה האחורית נקבע בהתאם לחומרת הפציעה ולזמן בו התרחשה. במרבית המקרים אין צורך בהתערבות כירורגית על מנת לטפל בקרע. הטיפול הראשוני הוא קירור של המקום, הימנעות מנשיאת משקלים, הגבהת הברך וחבישת תחבושת אלסטית. בהמשך ניתן ללכת לטיפולי פיזיותרפיה על מנת לחזור לתפקוד מלא של הברך.

בי קיור לייזר | טיפול טבעי בקרע ברצועה בברך

קרע ברצועה בברך מלווה בכאבים רבים. במהלך תקופת ההחלמה, גם לאחר ניתוח לשחזור הרצועה ישנם כאבים פוסט ניתוחיים. בזמן שמטופלים רבים בוחרים ליטול משככי כאבים וזריקות למיניהם ישנם אלו שכבר עברו לטיפול טבעי, לא פולשני וללא תופעות לוואי. הכירו את הבי קיור לייזר, מכשיר רפואי לשימוש ביתי הפועל על טכנולוגיית הלייזר הרך לטיפול בכאבים. גם כאלו הנובעים מקרע של הרצועות בברך.

השינוי שיצר הבי קיור לייזר הוא רתימה של הטכנולוגיה המתקדמת שבעבר הייתה זמינה רק בבתי חולים ומרפאות כאב, לתוך מכשיר רפואי לשימוש בייתי, קל ונח. המכשיר משתמש בקרן לייזר רך, החודרת דרך העור אל הרקמות ללא אפקט של חימום או קירור. קרן הלייזר פועלת על מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף.

השימוש בבי- קיור לייזר מגביר את שחרור ההורמון שאחראי על הפגת הכאבים, האנדורפין. בנוסף לטיפול בכאבים, בי-קיור לייזר מטפל גם במקור הבעיה. הלייזר מגביר שחרור של אנזימים נוגדי דלקות ומגביר את זרימת הדם במקום. הגברה זו יוצרת ניקוי רעלים מהיר יותר והזרמת דם חדש לאזור. כל מה שצריך הוא טיפול של בין 6-8 דקות פעמיים ביום על פי פרוטוקול הטיפול.

צפו בסיפור שיקומו וחזרתו למגרשים של כדורגלן ליגת-העל אלמוג בוזגלו מקרע ברצועה הצולבת בזכות מכשיר בי-קיור לייזר :

https://youtube.com/watch?v=CdEs0ozVCkc

יתרונות הלייזר הרך על פני טיפולים אחרים לקרע ברצועה בברך:

  • יעילות –  הלייזר הרך הוכח קלינית כמסייע בטיפול בכאבים ונמצא כטיפול יעיל ביותר.
  • ללא תופעות לוואי ידועות, ללא סיכונים – הלייזר הרך הוא בין הטיפולים הבטוחים ביותר הקיימים.
  • הטיפול אינו כרוך בכאב או בחום / קור, או כל אי נוחות גופנית. לשימוש בלייזר הרך לא תועדו כל תופעות לוואי או סיכונים בעוד שתרופות מאופיינות בתופעות לוואי, בחלקן קשות: בחילות, עייפות, עצירות, סכנת התמכרות, עמידות, דיכאון
  • נוחות השימוש –  הטיפול במכשיר בי-קיור לייזר נעשה בקלות רבה על ידי המטופל, במקום ובזמן הנוחים לו. בעוד שלטיפולים האחרים יש לקבוע תור מראש, לפנות מקום מיוחד ביומן ולצאת במיוחד מהבית או מן העבודה
  • טיפול טבעי לחלוטין – אין צורך בניתוח ובזמן החלמה ארוך, בי-קיור לייזר הינו טיפול טבעי לקרע ברצועה בברך

טיפול בכאבי ברכיים באמצעות בי קיור לייזר

הפיזיותרפיסט בני בלילי, ממכון כרמל לפיזיותרפיה, ממליץ בסרטון להלן על טיפול במכשיר בי-קיור לייזר: “ספורטאים שמגיעים אלינו עם קרעים מיקרוסקופיים, או קרעים חלקיים בגידים וברצועות, מקבלים באופן מיידי כחלק מהטיפול, את קרן הלייזר, במיידית!”

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן