קרע במיניסקוס

קרע במיניסקוס- הגורמים, התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים

שחיקת סחוס בברך היא אינה הבעיה היחידה הגורמת לכאבי ברכיים. קרע במיניסקוס נחשבת לאחת הפציעות הנפוצות ביותר אשר יוצרת כאבי ברכיים קשים אצל מטופלים רבים. האם ניתן להימנע מניתוח? ומה הטיפול המומלץ?

הברך משמשת אותנו לביצוע פעולות רבות במהלך חיינו. מעבר של כוחות ועומסים דרך המבנים המרכיבים את מפרק הברך מבוצעים לרוב בצורה תקינה, אך לעיתים משהו עלול להשתבש. קרע במיניסקוס הינה אחת הפציעות הנפוצות ביותר בברך. הקרע יכול להיגרם בעקבות חבלה, שחיקה הקשורה לגיל או תנועה לא נכונה של הברך. המיניסקוס (סהרון בעברית) הוא סחוס סיבי הדומה לזה הקיים בדיסקים הממוקמים בין חוליות הגב. ההבדל בינהם הוא שהמיניסקוס הוא בעל מבנה של חצי סהר. הוא ממוקם בתוך מפרק הברך בין עצם הירך לעצם השוק.

תפקידיו העיקריים של המיניסקוס:

בלימת זעזועים – המיניסקוס בולם את הזעזוע העובר מהקרקע, דרך השוק אל עצם הירך. המיניסקוס מהווה מעין מחיצה חזקה וגמישה שבולמת את הזעזוע.

יציבות – המיניסקוס מספק יציבות למפרק הברך, כאשר עצם הירח מונחת בתוך המבנה הקמור של המיניסקוס.

המיניסקוס משפיע רבות על תנועת הברך במצבים של עמידה, הליכה ופעילות ספורטיבית כמו ריצה, קפיצה ושינוי כיוונים מהירים. כאשר המיניסקוס תקין, הוא מייצב, בולם זעזועים ומאפשר תנועה תקינה של מפרק הברך. המיניסקוס יכול להיקרע במלואו או באופן חלקי, כאשר הפגיעה השכיחה יותר היא בחלקו החיצוני של המיניסקוס. לקרע בחלקו הפנימי של המיניסקוס לוקח זמן רב יותר להחלים זאת בעקבות חוסר באספקת דם למקום. לעומת זאת בעקבות אספקת דם טובה קרע בחלק החיצוני, צפוי להחלים מהר יותר.

קרע במיניסקוס מהווה את אחד הגורמים המרכזיים לכאבי ברכיים

הגורמים לפציעה במיניסקוס

ספורט – פגיעה במניסקוס נפוצה מאוד בקרב ספורטאים חובבים ומקצוענים. זאת מכיוון וספורטאים נוטים לבצע תנועות מהירות, בעוצמות ובעומסים גדולים ובזויות תנועה קיצוניות. נוסף לכל הם עושים זאת תוך העמסת משקל הגוף על רגל אחת בכל פעם. סיבוב של הברך תוך כדי נשיאת משא כבד, כאשר כף הרגל נשארת יציבה במקומה עלולה לגרום לקרע מלא או חלקי של המיניסקוס.

זקנה – כמו שאר הסחוסים בגוף, גם המיניסקוס מושפע מהגיל ומעבד מחוזקו. לכן אנשים מבוגרים חשופים לפגיעות וכאבי ברכיים רבים יותר.

גורמים נוספים אשר עלולים להוביל לפגיעה במיניסקוס הם:

תאונה, חבלה ישירה לברך או תנועה לא נכונה.

האבחון – תסמינים וסימפטומים לקרע במיניסקוס

  • כאבים באזור הברך בעיקר בזמן יישור הברך, הכאב יכול להיות נסבל והמטופל יכול להמשיך בפעילותו.
  • כאב חד באזור הברך
  • הברך יכולה להינעל, להשמיע קולות של חיכוך או להיות חלשה.
  • התנפחות הברך שנגרמת כאשר קטעים של המניסקוס נתפסים בין עצם הירך ובין עצם השוקה

יש צורך לתת פתרון להופעת קרע במיניסקוס, מאחר ומדובר בפציעה שעלולה לשבש את יכולת התפקוד ולפגוע באיכות החיים אם אינה מטופלת כראוי. ברוב המקרים סוג הטיפול יוכתב על ידי חומרת הכאבים וההגבלה תנועה ובתפקודו של המטופל.

האם אתם בקובצת הסיכון לקרע במיניסקוס

האם חייבים ניתוח במקרה של קרע מיניסקוס?

התשובה היא לא. ישנם מקרים רבים בהם מטופלים חזרו לרמת תפקוד רצויה ללא צורך בניתוח. חשוב להגיד כי ההחלטה על האם לבצע ניתוח שמורה בידי המטופל בהמלצת הרופאים המטפלים. אך כיום בעזרת חיזוק השרירים התומכים באזור וטיפולים משלימים יכול מטופל לחזור לתפקוד ללא כאבים מבלי לעבור בחדר הניתוח. בנוסף לחיזוק השרירים והמעקב הרפואי, מטופלים בעלי קרע במיניסקוס סובלים לרוב מכאבים ונוטלים משחות וכדורים להקלה.

פיתוח ישראלי חדשני מציע טיפול בריא בכאב, באמצעות שימוש בטכנולוגיית הלייזר הרך. בי-קיור לייזר הוא מכשיר רפואי לשימוש ביתי לטיפול בכאבים. השימוש בלייזר הרך מגביר שחרור של אנדורפינים, שהם הורמונים המשוחררים באופן טבעי במוחנו ומסייעים לשיכוך הכאבים. הגברת השחרור של האנדורפינים יקל על תחושת הכאב אותה אתם מרגישים ויאפשר לכם לחזור לשגרת חייכם. בנוסף לכך הלייזר מרחיב את כלי הדם והלימפה שלנו ומאפשר להם להזרים לאזור הפגוע את האנרגיה הדרושה להחלמה מהפגיעה.

טיפול בכאבי ברכיים באמצעות בי קיור לייזר

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן