פריצת דיסק צווארי

המדריך המלא לגורמים וכיצד לטפל בפריצת דיסק צווארי

כאבי צוואר לעומת הכאבים בגב התחתון אינם מתפרצים בכל הכוח. כאבים בצוואר מתפתחים באופן הדרגתי וכתוצאה מכך אנחנו נוטים להתעלם מהם ולהזניחם. אך אנו נוטים לשכוח כי קיים קשר בין חוליות הצוואר למוצא חוט השדרה וגזע המוח. לכן, לכאבים בצוואר עלולים להיות השפעות מערכתיות על בריאותנו. בעיקר כאשר מדובר בפריצת דיסק צווארי.

עמוד השדרה האנושי מורכב מכ- 24 חוליות הנמשכות בין הצוואר למותניים. בין כל שתי חוליות בעמוד השדרה נמצא דיסק. הדיסק הוא רקמה סחוסית המשמשת כרפידה בין חוליות עמוד השדרה. הדיסק בנוי מרצועות טבעתיות, כשבמרכזן מצוי חומר דמוי ג’לטין המשמש כבולם זעזועים. תפקיד הדיסק הוא למנוע את שחיקת החוליות, לבלום זעזועים ולשפר את גמישות וטווח תנועת החוליות.

את עמוד השדרה נהוג לחלק ל-3:

עמוד השדרה הצווארי, עמוד השדרה החזי ועמוד השדר המותני.
עמוד השדרה הצווארי מורכב משבע חוליות הנושאות את הראש וברוב המקרים המקום השכיח לפריצת דיסק מתרחש בין חוליות  C5-C6. פריצת דיסק בחוליות אלו גורמת לכאבי נימול וכאב מוקרן לאזור השכמה ואצבעות כף היד.

מהם הגורמים לפריצת דיסק צווארי

לעומת הדיסקים בעמוד השדרה המותני, אלו הממוקמים בעמוד השדרה הצווארי נוסעים את משקל הראש בלבד. לכן ברוב המקרים הם אינם סובלים מעודף משקל המופעל עליהם. עם זאת, היכולות התנועתיות של הצוואר וגמישותו הרבה עלולה לגרום לפריצה.

במקרים רבים פריצת דיסק צווארי נגרמת בעקבות תאונת דרכים שבה הראש נע קדימה ואחורה במהירות. מצב זה עלול להוביל לתסמונת צליפת השוט וכן לפריצת דיסק צווארי. גם הרמה של מסעות כבדים המונחים על אזור הכתפיים והראש עלולה לגרום לפריצה.

פריצת דיסק צווארי - ניתן לטפל בכאבים בעזרת הבי-קיור לייזר

האבחון – תסמינים וסימפטומים לפריצת דיסק צווארי

כפי שכבר אמרנו, פריצת דיסק צווארי לעומת גבי/מותני לא מאופיינת בכאב חד המופיעה ישר. בחלק מהמקרים ישנם מטופלים שכלל לא מודעים שהם סובלים מפריצת דיסק צווארי. עם זאת, במידה והדיסק הפרוץ זולג לכיוון תעלת השדרה, עלול להיווצר לחץ עצבי. לחץ זה עלול להתבטא בכאבי גב, כאבי ראש, כאבים בחגורת הכתפיים, בשכמות ועוד.

בנוסף לכך, עלולים להתלוות לכאבים תסמינים נוירולוגיים שונים. למשל היחלשות של שרירי הידיים או שיתוק באזורים שונים בידיים, עלולות להופיע תחושות של נימול, דגדוג או שריפה בידיים ועוד. הלחץ על חוט השדרה יכול גם כן לבוא לידי ביטוי בנוקשות באזור הצוואר ובמוגבלות ניכרת ביכולת להניע את הצוואר.

מהו הטיפול בפריצת דיסק צווארי?

הטיפול בפריצת דיסק צווארי לרוב כולל מערך טיפולים שמרני. טיפולי פיזיותרפיה, קיבוע של הצוואר, חיזוק שרירי הצוואר ומשככי כאבים להקלה על הכאב אותו חש המטופל. עם זאת, במידה ומדובר על מקרה חמור שבו לא הושגה הקלה באופן שמרני ייתכן כי יהיה צורך לבצע ניתוח. גם במקרים בהם מופיעים תסמינים נוירולוגיים חמורים וכאבים קשים הפוגעים באיכות החיים של המטופל.

משך זמן החלמה מפריצת דיסק צווארי

הספרות הרפואית הראתה שגם במקרים קשים של פריצת דיסק, רובם המכריע של המקרים מחלימים ללא ניתוח. זמן ההחלמה מפריצת דיסק משתנה בין מטופל למטופל זאת בהתאם לחומרת הפריצה ולאופן הטיפול. חשוב לזכור כי גם לאחר היעלמו הכאב יש צורך בהתנהלות זהירה לעוד פרק זמן של מספר שבועות. זאת כדי לאפשר החלמה מלאה לרקמה הפגועה. ממליצים לחזור לשגרה באופן הדרגתי ולאתר את הגורמים להתפתחות כאבים כדי להימנע מביצוע אותן שגיאות. בעבודה: הקפידו לשבת נכון והרבו בהפסקות.

לטפל בכאבים בבית

אחת מפריצות הדרך בתחום הטיפול בכאבים מגיע דווקא מעולם הטיפול בלייזר. מכשיר חדשני מציע טיפול ביתי בלייזר רך, אשר לעומת משככי כאבים אינו כולל תופעות לוואי. בי קיור לייזר הוא מכשיר רפואי לשימוש ביתי, מאושר על ידי משרד הבריאות ובעל תקן אירופי מחמיר, אשר בזכות פטנט ייחודי הצליח לרתום את הלייזר הרך לתוך מכשיר בגודל של מכונת גילוח. בעקבות גודלו ונוחות השימוש בו מטופלים רבים הסובלים מכאבים של פריצת דיסק צווארי, לא חייבים להיות תלויים במשככי הכאבים ולהמתין לתור אצל הפיזיותרפיסט, הם יכולים ליהנות מטיפול מלא אצלם בבית.

לאחרונה אף הושק בבי קיור לייזר סטנד מתכוונן המשפר את נוחות ויעילות הטיפול. הסטנד מאפשר למטופלים להגיע לאזורים קשים כמו גב וצוואר ואפילו להשתמש במכשיר ללא צורך להחזיק בו בזמן הטיפול. כך ניתן לטפל בכאבים בזמן שאתם צופים בטלוויזיה, בנוחות, בבית ובלי לקום מהספה. הטיפול הוא פשוט, 8-6 דקות, פעמיים ביום על פי פרוטוקול הטיפול באזור הכואב.

איך זה עובד?

הטיפול בלייזר רך מעורר תהליכים ביוסטימולנטים בגוף העוזרים לו להילחם בכאבים ובדלקת. הלייזר הרך פועל על פני העור וחודר דרכו אל הרקמות מבלי ליצור חימום או קירור שעלולים לפגוע ברקמה.
הלייזר מעורר את הפעילות התאית בחלק הפצוע או הדלקתי וממריץ את מנגנוני הטיפול הטבעיים של הגוף. כתוצאה מכך מתחזקת התקשורת הבין-תאית ומחזור הדם עובד בצורה טובה יותר, כך שהאזור הבעייתי עובר ניקוי יעיל מהחומרים הדלקתיים, תוך המרצת מנגנון ההחלמה הטבעי של הגוף.

בשימוש בלייזר על מקור הכאב נוצר שחרור מוגבר של אנדורפינים, הורמונים המיוצרים באופן טבעי במוחנו ואחראים על שיכוך הכאב. אחרי שטיפלנו בכאב ניתן לטפל בגורמים המובילים לכאב.
ברוב המקרים מדובר בדלקות וזיהומים שיוצרים לחץ עצבי. הלייזר מעודד יצור אנזימים נוגדי דלקת, ממריץ את הדם באזור הפגוע, מרחיב את צינורות הלימפה ומוביל לניקוז יעיל של הדלקת.

הנחיות לטיפול :

  • יש לטפל לאורך החוליות הכואבות ומשני צדי הצוואר
  • ניתן לטפל גם בנקודת החיבור בין הצוואר לחגורת הכתפיים. במקרים של פציעה או חבלה יש להתחיל בטיפול סמוך ככל שניתן לאירוע הפגיעה. למשך 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום.
  • במקרים של כאב כרוני יש להתחיל במינון של דקה וחצי לכל נקודת טיפול. להגביר את המינון בהדרגה ב – 30 שניות בכל יום. עד להגעה לטיפול באורך 6-8 דקות בכל נקודת טיפול, פעמיים ביום.
כאבי צוואר טיפול
לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן