כאבי גב תחתון בהריון

האם בי-קיור לייזר יכולים לעזור עבור כאבי גב תחתון בהריון?

כאבי גב תחתון הם תופעה שכיחה מאוד בקרב נשים בהריון, הכאבים נובעים ממספר סיבות שונות, אך יש גם נקודת אור: קיימות מספר דרכי טיפול היכולות לרפא או להעלים כמעט לחלוטין את התופעה (כאבי גב בהריון) המגיעה בתקופה הרגישה הזאת. בין היתר, בעזרת בי-קיור לייזר.

במאמר נעסוק במקור הכאבים ונרד לשורש העניין, וכמובן, נספר על דרכי הטיפול השונות העוזרות להקל על הכאבים שלכן. אז אם שאלתן את עצמכן: “האם כאבי גב בהריון יכולים להיעלם?” תשמחו לדעת שיש עבור כך המון פתרונות שונים ומגוונים.

תקופת ההריון היא אחת מהתקופות הרגישות והמורכבות במהלך החיים שלכן, תשעה חודשים בהם הגוף עובר אינספור שינויים, הורומנים,כאבים בכל איבר אפשרי בגוף ועוד. בכל שלב בהריון, אתן בוודאי רוצות לשמור על עצמכן (ועל העובר שלכן), ולכן תהיו במעקב תמידי אצל הרופא ותהיו עם האצבע על הדופק שהכל בסדר.

כאבי גב תחתון בהריון הן אחת מהתופעות המוכרות ביותר בעולם הרפואה, קרוב ל-50% מהנשים שבהריון עוברות אותו (ואף יותר), ישנן מספר דרכים בשביל להקל על הכאב, אבל עוד לפני כן, במאמר הקרוב נספר לכן על הסיבות האפשריות לכאב, מהן התסמינים ומהן דרכי הטיפול בהן. מקווים שלאחר קריאת המאמר תוכלו להגיד להתראות לאחת מהתופעות המעיקות שאתן חוות: כאבי גב תחתון בהריון.

התסמינים העיקריים עבור כאבי גב תחתון בהריון – איך תדעו שאתן סובלות מכך?

כפי שכבר הסברנו קודם, לא רק בחילות והקאות בטרימסטר הראשון נחשבות לאחת מהתופעות השכיחות ביותר בקרב נשים, אלא גם גם כאבי גב בהריון, ברוב המוחלט מן המקרים אתן תרגישו כאבים באיזור הגב התחתון, בין קו הצלעות ואפילו עד האגן. אתן ככל הנראה תרגישו חוסר יציבות בעמוד השדרה ובאגן, ובנוסף לכך, קיימים עוד מספר תסמינים עיקריים:

  • כאב עמום/חד וצורה באזור הגב התחתון
  • כאב חד צדדי באזור השמאלי/הימני של הגב התחתון/האמצעי
  • כאבים שמקרינים לחלק האחורי של הירך והרגל, לעיתים אפילו לתוך כף הרגל עצמה
  • “נפילת כף רגל” באנגלית: Foot Drop, מתאפיין בעיקר בחוסר היכולת להרים את החלק הקדמי של כף הרגל תוך כדי הליכה

כמובן שישנם עוד כאבים שונים שמתלווים לכך, אך אלו העיקריים. חשוב מאוד להבין שאתן לא לבד בעניין הזה, וכפי שאמרנו קודם, כל אישה שנייה בהריון חווה את זה, לכן נסו לטפל בזה במהלך ההריון עצמו, קרוב ל-80% מהנשים שחוו כאבי גב בהריון יעברו זאת שוב בהריונות הבאים. מעבר לכך, אם אתן סובלות מכאבי אלו, דעו לכן שקרוב לשנה לאחר ההריון הכאבים הללו יכולים להימשך.

מהן הסיבות העיקריות של כאבי גב בהריון?

  • שינוי ביציבה – ההריון משנה את היציבה שלך, מבלי שתשימי לב ככל הנראה את תתחילי ללכת בצורה שונה ולנוע בצורה אחרת ממה שאת רגילה אליה, בעקבות כך יש סיכוי גבוה לכאבי גב.
  • עלייה במשקל – באופן ממוצע, נשים בהריון עולות בין כ-10 ל-15 ק”ג, בעקבות כך, עמוד השדרה שלך צריך לתמוך במשקל הזה ולכן סיכוי גבוה ביותר שתרגישי כאבים בעקבות כך.
  • שינויים בהורמונים – במהלך ההריון הגוף מייצר את הורמון הרלקסין, שלמעשה מאפשר לרצועות באזור האגן להירגע ולמפרקים להתרופף כהכנה לתהליך הלידה, אותו הורמון יכול לגרום לרצועות התומכות בעמוד השדרה להתרופף, מה שמוביל לחוסר יציבות וכאב.
  • היפרדות שרירים – כשהרחם מתרחב, שתי יריעות שרירים מקבילות עוברות מכלב הצלעות אל אזור האגן, מה שעלול להחמיר את כאבי הגב.
  • לחץ – לחץ רגשי עלול להגביר את כאבי הגב שאתן חשות, הכאבים עלולים להתעצם בזמנים מלחיצים במהלך ההריון.

מהן דרכי הטיפול היעילות ביותר עבור כאבי גב תחתון בהריון?

מדובר באחת מהתופעות השכיחות והוותיקות ביותר בעולם הרפואה, ככל הנראה הכאבים ייעלמו לאחר הלידה, אלא אם כן סבלתן עוד לפני מבעיות בגב או שהכאבים במהלך ההריון היו ממש קיצוניים. כמובן שישנם מספר דרכים שיוכלו להקל או כמעט להעלים את הכאב לחלוטין:

  • התעמלות וספורט – קיימים מספר תרגיל ספורט וחימום שונים שיוכלו לחזק אתכן ולגרום לכן להיות גמישות יותר, מה שיפחית את הלחץ על עמוד השדרה שלכן, ובעקבות כך, תרגישו פחות כאבי גב תחתון עד כדי היעלמות.
  • לחמם ולקרר – במידה והרופא שלכן מאפשר לכן, נסו להשתמש בקומפרסים קרים על האזור הכואב, בכל יום במשך 20 דקות, לאחר יומיים שלוש, החליפו את הקומפרסים לחמים, וחוזר חלילה. כמובן שיש להימנע מחימום אזור הבטן.
  • מתיחות לגב – מתיחות יכולות לחזק את אזור הגב והשרירים בו.

בנוסף לכך, קיימת שיטה יותר מודרנית ואפקטיבית, היכולה לעזור לכן להרגיש הקלה (עד כדי העלמה מוחלטת) של כאבי גב בהריון, מכשיר הבי-קיור לייזר כאן בשביל לפתור עבורכן את הבעיה. בואו ונספר לכן עליו קצת:

בי-קיור לייזר – המכשיר הוותיק, שכבר נמצא בלמעלה מ-250,00 אנשים ובמאות בתי חולים ברחבי העולם, יכול לעזור לכן בהקלה ועד העלמת הכאבים באזור הגב התחתון. אז איך זה עובד?

מדובר על קרן לייזר רך, החודר את הרקמות ומשקם אותן. הלייזר הרך אינו מזיק כלל לגוף שלך או לעובר, כך שאין לכן מה לחשוש. המכשיר גם חוסך לכן את הנסיעות לבית החולים או כל ביקור אחר של רופא, ניתן להזמין את המכשיר בעצמכן ולהשתמש בו. כל סשן טיפולי אורך כ-6 דקות ומספיק שתשתמשו בו במשך מספר ימים בשביל שכבר תרגישו הבדל. 

מהן הסיבות העיקריות שכדאי לכן לבחור דווקא במכשיר של בי-קיור לייזר?

  •  
  • טיפול לא פולשני וללא תופעות לוואי – הטיפול אינו פולשני, זאת בזכות הטכנולוגיה הייחודית שלו (לייזר רך), כך שהוא פולט קרן לייזר בעוצמה נמוכה בכיוון אחד.
  • נוח וקל לשימוש – ההריון זו תקופה מלחיצה, והדבר האחרון שאתן רוצות זה להשתמש במכשיר שיעשה לכן כאב ראש, מכשיר הבי-קיור לייזר נוח ופשוט להפעלה ולאחר הדרכה פשוטה תוכלו להשתמש בו בלי שום בעיה.
  • גם רופאים ממליצים עליו – בהמון מרפאות ובארץ ובעולם ניתן לפגוש את מכשיר הבי-קיור לייזר, כבר בוצעו עליו עשרות ומאות מחקרים ובכל פעם זה הוכח מחדש: המכשיר אכן עוזר בהעלמת הכאב ואף הפתרון של מקור הכאב
  • איכותי לטווח הארוך – מכשיר הבי-קיור לייזר לא נועד אך ורק לפתרון של כאבי גב, הוא יכול לפתור מספר רחב של בעיות של בעיות שאת או שאר בני המשפחה בבית חווים: כאבי צוואר, טריגר פינגר, דלקת פרקים, פציעות ספורט, אקנה, דלקות חניכיים ואף כאבי שיניים.

שאלות ותשובות על כאבי גב בהריון:

  • איך להקל על כאבי גב בהריון?
    ניתן להקל על כאבי גב במהלך הריון במספר שיטות שונות, כולן אמורות לעבוד ולעזור לכן להקל בכאבים.
    הדרך הראשונה היא לבצע פעילויות ספורטיביות הכוללת מתיחות, אמנם זה לא נשמע פשוט, בטח כשאתן בהריון, אבל התוצאות שוות את זה לחלוטין. אנו ממליצים להשתמש בייעוץ מקצועי של מדריך כושר גופני ועם הרופא שלכן בשביל לוודא שאתן תבצעו תרגילים שאכן יקלו עליכן בכאבי הגב.
    בנוסף לכך, שיטה פופולרית נוספת היא שימוש בקומפרסים חמים וקרים, כל יום במשך 20 דקות, הניחו קומפרס חם על האיזור הכואב, חשוב לעשות זאת רק במשך 3 ימים ואז להחליף לסירוגין לקומפרס קר.
    כמובן שישנו פתרון נוסף והוא מכשיר הבי-קיור לייזר, המכשיר בעל הטכנולוגיה האיכותית, המקרין קרן לייזר רך שמגיע ישירות לאזור הכואב. אין שום תופעות לוואי למכשיר ורופאים רבים ממליצים עליו ברחבי העולם.
  • מי מטפל בכאבי גב תחתון בהריון?כפי שכבר ציינו קודם, הכאבים הם שכיחים והרבה נשים בהריון סובלות מכאבי גב תחתון, בהתאם לכך, רוב הרופאים המטפלים בכן בזמן ההריון ידעו לאן להפנות אתכן.
    יחד עם זאת, תמיד ישנן אלטרנטיבות, אפשרי (באישור מהרופא) להתחיל אימונים אישיים או קבוצתיים עם מדריכי כושר, שידאגו ללמד אתכן תרגילים ייחודים שיחזקו ויקלו על הכאבים שלכם בגב. גם אם בתחילת הדרך זה נשמע כבד, לא נעים וקשוח, אין לכן ממה לחשוש, אחרי מספר אימונים אתן כבר תרגישו הקלה בכאבים.
    כמו כן, ניתן לטפל בכאבים גם בעזרת מכשיר הבי-קיוזר לייזר, קרני הלייזר הרך שלו יודעים להגיע לנקודה המדויקת בגב ולהקל על הכאב בתוך מספר טיפולים קצר.
    כל טיפול אורך בערך כ-6 דקות, וכבר לאחר מספר ימים שתשתמשו בו תבחינו בהבדלים.
  • האם יש תרגילים לכאבי גב בהריון? יש מספר תרגילים ספציפיים היכולים להקל על כאבי הגב שלכן, חשוב מאוד לשמור על הדיוק של ביצוע התרגילים, לכן נמליץ להתייעץ עם מדריך לכושר גופני או להסתכל על מספר סרטונים בשביל להבין אם אתן עושות את התרגיל בצורה נכונה.
    אחד התרגילים הבסיסיים והפשוטים הוא מתיחות לגב התחתון, הניחו את כפות הידיים והברכיים על הרצפה, שמרו על הידיים מתוחות ותשמרו על קו יש בקו, ואז נסה להכניס את הגב פנימה לתוך כיוון הבטן, ואז להניע את הבטן בכיוון ההפוך.
    ניתן למצוא המון הדרכות של תרגילים של כאלה ביו-טיוב, הן בסיסיות לחלוטין ולאחר מספר דקות תוכלו להבין כיצד תוכלו להקל על כאבי הגב שלכן.
  • מתי מופיעים כאבי גב בהריון?במהלך ההריון ישנן תופעות שהולכות ונעלמות, תלוי בתקופה, לדוגמה, אם אתן בטרימסר הראשון, אתן בטח חוות כרגע המון בחילות והקאות, למזלכן (ברוב הסיכויים) זה אמור לחלוף כשתגיעו לטרימסטר השני.
    בנוגע לכאבי גב בהריון, המצב קצת אחרת, ככל הנראה כבר בחודשים ההריון ועד ללידה (ולעיתים גם לאחר מכן) אתן תחוו כאבי גב תחתון. זאת אומרת, לאורך כל ההריון אתן תרגישו בכאבים באיזור הגב.
    כמובן, שככל שהבטן גדלה והעובר גדל, ככה הכאבים ככל הנראה יהיו חזקים וקשוחים יותר, כיוון שהגב צריך “לסחוב” יותר משקל.
לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן