כאבים בעצם הזנב

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בעצם הזנב

למרות שהיא שריד אבולוציוני, לעצם הזנב יש חשיבות רבה בשמירה על הגוף שלנו. כאבים בעצם הזנב נחשבים לתופעה נפוצה יותר בקרב נשים שמתחילה לרוב אחרי גיל 40. לכן כאשר אנחנו סובלים מכאבים בעצם, עלינו לטפל בהם בצורה יעילה ונוחה. זאת על מנת שנוכל לתפקד בצורה מיטבית וללא כאבים.

עצם הזנב ממוקמת בקצהו התחתון של עמוד השדרה. היא מהווה נקודת חיבור עבור מספר רצועות, שרירים וגידים. בין השרירים המחוברים לעצם הזנב נוכל למצוא את שריר הוולטור-אני ששומר על אברי האגן מפני צניחה מטה. בזמן תנועה כמו הליכה או כיפוף, עצם הזנב לא זזה ביחס לעמוד השדרה. אך בזמן ישיבה תזוזתה של העצם יכולה להגיע לעד כ-20 מעלות ביחס לעמוד השדרה. עצם הזנב מורכבת מכ-3 עד 5 חוליות כאשר ל 80 אחוז מהאוכלוסייה העצם מורכבת מ 4 חוליות. כאבים בעצם הזנב עלולים להיגרם מסיבות שונות ולפגוע באיכות החיים של הסובלים.

הגורמים לכאבים בעצם הזנב

כאבים בעצם הזנב יכולים להתפתח בעקבות מספר גורמים כמו דלקות באזור או גידולים. אך חשוב לציין כי הגורם השכיח ביותר להופעת כאבים בעצם הזנב הוא חבלה שנגרמה למקום. הפגיעה בעצם יכולה להתרחש בעקבות נפילה, החלקה, תאונות דרכים פציעות ספורט ועוד. כמו כן, כאבים עלולים להתפתח בעקבות עומס יתר כתוצאה מישיבה ממושכת, רכיבה על אופניים ועוד. חשוב לזכור שכאבים בעצם הזנב לא חייבים להופיע רק בעקבות פגיעה בעצם עצמה.

גורמים נוספים להופעת כאבים יכולים להיות פגיעה ברקמות מסביב לעצם, כאבים שמקורם בעמוד השדרה, במערכת הרבייה, במערכת העיכול ועוד. הכאבים מופיעים בעצם הזנב כחלק מהקרנה של הכאב על העצם, כפי שמוכר לרבים מהקרנת כאבי גב לאזור הרגליים.

תסמינים

הכאבים בעצם הזנב מתבטאים לרוב בתחושת כאב חד באזור העצם או הגב התחתון. הכאב מחמיר לרוב בזמן ישיבה או אחרי קימה, בזמן עשיית צרכים ובזמן קיום יחסי מין. חוסר טיפול בכאבים בעצם הזנב עלול לגרור בעיות אורתופדיות נוספות הנובעות מחוסר יציבה ועמידה נכונה בעקבות הכאבים, כמו למשל דורבן בכף הרגל או כאבים באזורים נוספים באזור הגב התחתון.

תחילה, יש לזכור כי רוב המקרים בהם מופיעים כאבים בעצם הזנב הם נובעים מתאונות, חבלות או עומס יתר. לכן חשוב לשים לב ולהימנע כמה שאפשר מתאונות אפשריות העלולות לגרום פגיעה לעצם. גלו מודעות מוגברת למדרגות חלקות, רצפה רטובה, בוץ ועוד, בכך תקדימו תרופה למכה.

טיפול לאחר חבלה

במידה ונחבלתם בעצם הזנב מומלץ לטפל באזור החבול באמצעות קומפרסים של קרח כ- 20 דקות פעם בשעתיים. לאחר מכן מומולץ לגשת לבדיקה אצל רופא מטפל. לאחר מנוחה של יום או יומיים מומלץ לחזור לתנועה בצורה הדרגתית במישורים בהם לא מתקיים כאב. כלומר במידה והכאב מתעורר בזמן ישבה ממושכת מומלץ להימנע עד כמה שאפשר. במידה והכאב ממשיך כעבור מספר ימים יש לבדוק אם חלילה נגרמה פגיעה קשה לעצם. כדי שתוכלו לשבת, מומלץ לרכוש כרית ייעודית לפגיעות בעצם הזנב.

כמו כן, כיום ניתן לטפל בכאבים על ידי שימוש במכשיר הבי קיור לייזר שמקל על הכאבים ויכול לאפשר חזרה מהירה יותר לתפקוד ולשגרה. למכשיר קיים סטנד בעל 3 רגליים המאפשר שימוש נוח במכשיר ללא צורך להחזיקו. כל שעליכם לעשות הוא למקם את הסטנד בצורה הנוחה לכם, לקבוע את זמן הטיפול במכשיר, לכוון אותו על האזור הפגוע ולתת ללייזר לעשות את שלו. 8 עד 6 דקות פעמיים ביום ואתם בדרך להקלה בכאבים.

כאבים בעצם הזנב

טיפול בכאבים כתוצאה מישיבה לא נכונה

כאבים הנגרמים כתוצאה מעומס הנוצר על העצם מישיבה לא נכונה דורשים התמודדות עם הפחתה של העומס. בנוסף יתמודד הטיפול עם חיזוק שרירי היציבה, ושמירה על הסימטריה של עמוד השדרה והאגן. שימוש בכריות ייעודיות בעלות חלק אחורי גבוהה משמשות להעברת המשקל מאזור עצם הזנב ובכך להוריד מהעומס הנוצר עליה. בחלק מכיסאות המשרדים ניתן לשנות את המושב לזווית בה חלקו האחורי גבוהה מחלקו האחורי.

“בנוסף לשינוי זווית הישיבה, מומלץ מאוד לשלב עמידה במהלך יום העבודה. בזמן העמידה פוחת משמעותית העומס על אזור עצם הזנב”

(דלית בן טובים – יועצת אגרונומית מכון וינגייט)

במידה והכאב נובע מגורמים שאינם קשורים ישירות לעצם הזנב עצמה כמו פריצת דיסק, גידולים סרטניים, או כל גורם אחר, הטיפול ישתנה בהתאם למקור הכאב.

בי קיור לייזר מטפל בכאבים

פטנט ישראלי חדש הצליח לרתום את טכנולוגיית הלייזר הרך, לתוך מכשיר קל ונח לשימוש ביתי. המכשיר משמש להקלה על כאבים, בעיות אורתופדיות ונוירופתיות שונות ודלקות.

בי-קיור לייזר, הוא מכשיר רפואי לשימוש ביתי. כל מטרתו של המכשיר היא לעזור למטופלים להקל על הכאבים. בנוסף,  לזרז את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ובכך לעזור למטופלים לחזור לשגרת חייהם. המכשיר מאושר לשימוש על ידי משרד הבריאות ובעל תקן אירופאי מחמיר המכשיר משחרר קרן לייזר רך שחודרת דרך העור אל הרקמות. קרן הלייזר מעוררת את האזור הפגוע ומזרזת את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף.

מהם התסמינים של דלקת בעצם הזנב?

יש כאב חזק והאזור רגיש. אם יש טראומה, ניתן יהיה לראות חבלות באזור עצם הזנב. הכאב גדל כשיושבים הרבה זמן או כשלוחצים על עצם הזנב, ובנוסף יש גם כאבים בזמן עשיית צרכים, ויש צורך להתאמץ יותר.

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן