טיפול באקנה

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי באקנה

האקנה היא מחלת עור שכיחה בקרב מתבגרים אך גם בקרב צעירים, ובמיוחד נשים. האקנה עלולה לגרום להצטלקות בפנים, ובפעמים רבות היא גורמת לבני נוער לשקוע בדיכאון ולירידה בדימוי העצמי. מה זה בעצם אקנה? מה גורם לפצעים המרגיזים הללו להופיע, ומה אפשר לעשות כדי לטפל בהם? חכו, יש פתרון אחד מפתיע שלא בטוח שחשבתם עליו.

כשמדברים על אקנה מתייחסים למחלת עור, הבאה לידי ביטוי בפצעונים המופיעים באזור הפנים, בית החזה העליון והגב. הפצעונים יכולים להיות דלקתיים או לא דלקתיים, בעלי ראשים שחורים או לבנים. הם מתפתחים סביב זקיקי השיער עקב קילוף בלתי תקין של תאי העור החיצוניים, עלייה ביצירת החלב בבלוטות החלב, ובנוסף – זיהום חיידקי.

הגורמים למחלת העור – אקנה:

הנגעים שנהוג לכנות כפצעונים מתפתחים סביב זקיקי השיער בגופנו בעקבות שילוב של מספר גורמים:

  • קילוף לא תקין של תאי העור החיצוניים (האפיתל)
  • עלייה ביצירת החֵלֶב בבלוטות
  • זיהום של חיידק ה acnes

פצעי האקנה מתחלקים לשני סוגים: דלקתיים או לא דלקתיים. פצע אקנה בודד אשר מפתח זיהום חיידקי עלול להפוך למודלקת כיום, לא ידוע מדוע אדם אחד סובל מאקנה ואחר לא. ידוע שאקנה מושפע מהורמונים שונים, אך אצל מרבית הסובלים לא ניתן להצביע על הפרעה הורמונאלית ברורה. אצל נשים יש החמרה במצב לקראת הופעת הוסת החודשית בעקבות שינויים הורמונליים בגוף. יש הסבורים כי האקנה קשור גם לתזונה של מוצרי חלב, סוכרים ופחמימות.

אזורים נפוצים:

האקנה מופיע לרוב באזורי הפנים, בית החזה, והגב העליון. הטיפול בכל המקומות הוא זהה ומתחלק על פני המקומות בהם יש נגעים של המחלה. מכיוון שהמחלה מתבטאת באופן ובחומרה שונה אצל כל מטופל וכן גם באזורים שונים בגוף, מומלץ ליצור קשר עם מחלקת ההדרכות בחברה על מנת לקבל ייעוץ לפני טיפול. חשוב לדעת כי ניתן לטפל בקלות בכל פצעי האקנה בגב, אקנה בחזה, בעורף ובפנים

איך יודעים שהפצעים בפנים זה אקנה?

התסמינים:

התסמינים כוללים הופעת פצעונים שחורים ולבנים, לרוב באזור הפנים, בית החזה, והגב העליון. חומרת התסמינים משתנה בין מטופל למטופל ונעה בין מספר בודד של פצעים לבין מספר רב של פצעים דלקתיים עמוקים שמכסים שטחי עור נרחבים. במקרה של אקנה קשה קיימת סכנה של היווצרות צלקות או של שינויי צבע שאינם חולפים גם לאחר החלמת הנגעים עצמם.

אקנה בפנים טיפול בעזרת לייזר רך

טיפול לאקנה – מה אפשר לעשות?

מאחר ויש תקופות שהאקנה משתפרת, ויש תקופות שהיא מחמירה, הטיפול באקנה הוא לאורך זמן. כמובן שאם מדובר בתופעה של מספר פצעים בודדים ניתן לטפל בטיפול מקומי בעזרת תכשירים שונים.

צורות טיפול נפוצות:

תרופות מקבוצת הרטינואידים

מדובר בתרופות שמתאימות לטיפול גם בנגעים הדלקתיים. התרופה מגיעה או למריחה מקומית או לבליעה דרך הפה (למשל, רואקוטן). זוהי אמנם תרופה יעילה מאד, אך מצד שני תופעות הלוואי שלה רבות; יובש בריריות ובעור, שינוי בפרופיל השומנים ובתפקודי הכבד, כאבי ראש. בנוסף, אין לקחת את התרופה אם קיים חשש להריון משום שהתרופה עלולה לגרום למומים קשים בעובר. הטיפול בתרופה זו נעשה במסגרת מעקב רפואי צמוד ובדיקות מעבדה תכופות ובמהלך הטיפול יש להימנע מחשיפה לשמש.

טיפול אנטיביוטי

הטיפול באנטיביוטיקה, בכדורים או בתכשיר למריחה אפשרי ונחשב גם הוא יעיל, אך גם כאן תופעות הלוואי הן רבות: הטיפול חייב להיות לזמן קצוב משום שהחיידקים מפתחים עמידות. בנוסף, התכשיר עלול לגרום לרגישות לקרני השמש, לכן יש להימנע מלהיחשף לשמש במהלך נטילתו.

אקנה בגב העליון טיפול בבי קיור לייזר

טיפול באקנה – טיפול במכשיר לייזר רך

אחד מהטיפולים שהתגלו בשנים האחרונות כיעיל לטיפול בפצעי הבגרות הוא הלייזר הרך. הלייזר מסייע לטיפול בבעיות עור באמצעות עידוד ייצור קולגן ואלסטין, המסייעים בזירוז איחוי הרקמות לאחר פגיעה ומסייעים בהתחדשות העור. בטיפול באקנה הלייזר הרך מסייע בניקוז יעיל יותר של הפצע, ובזירוז הריפוי וההגלדה. מפחית הסתברות להיווצרות צלקת כתוצאה מהפצעונים.

הבי קיור לייזר הוא המכשיר היחיד בשוק בישראל המציע טיפול מלא בלייזר רך. הבי קיור לייזר הוא פטנט ישראלי פורץ דרך בטכנולוגיית הלייזר הרך. חוששים לתת לבני הנוער להיחשף ללייזר? הטיפול באקנה בבי קיור לייזר הוא טבעי מאושר לכל גיל ללא קרינה וללא תופעות לוואי.

זהו מכשיר קל ונייד, באישור משרד הבריאות הישראלי, בעל תו תקן אירופי מחמיר ואישור משרד הבריאות הקנדי, השימוש בו הוא חיצוני וללא תופעות לוואי כלל. במקום התרופות שמזיקות לגוף, אפשר ומומלץ לטפל באקנה בשיטה אחרת -קלה ובטוחה; תנו למכשיר לפעול על האזור הנגוע רק שש דקות, פעמיים ביום, ותתחילו לראות שיפור.

השימוש במכשיר הבי קיור לייזר אפשרי ומותר אף בזמן הריון ויכול לסייע לנשים רבות הסובלות מפצעי אקנה בעקבות שינויים הורמונליים. המניעה היחידה בשימוש במכשיר היא לא לכוון לעיניים. לכן אם הטיפול מתבצע באזור הפנים יש לוודא שקרן הלייזר אינה מכוונת לעיניים על מנת לשמור על היגיינת המכשיר מומלץ לעטוף את הפיה בשכבה של ניילון נצמד לפני הטיפול בפצעים או לחטא את הפיה לאחר השימוש באלכוהול 70% אחוז עם מטלית

לפרטים נוספים השאירו פרטים:
אולי יעניין אותך:
הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף

כאבים בכתף

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבים בכתף הכתף היא

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים

דלקת פרקים

הגורמים התסמינים והטיפול הטבעי בכאבי דלקת פרקים דלקת

עגלת קניות0
אין מוצרים בעגלה!
ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

מדיניות שימוש בעוגיות

אנו משתמשים בעוגיות וטכנולוגיות אחרות (להלן “עוגיות”) על מנת לשפר את האתר שלנו. מלבד העוגיות ההכרחיות, אנו מעוניינים להשתמש בעוגיות (1) כדי ללמוד אודות אופן הפעולה של האתר שלנו והשימוש בו, לרבות מידע סטטיסטי חוצה אתרים, (2) כדי להעמיד לרשותך יותר שימושים והתאמה אישית (3) כדי לספק עבורך אינטראקציות באמצעות הרשתות החברתיות ו-(4) למטרות מיקוד ושיווק. בלחיצה על “קבל הכול”, הנך מסכים לשימוש בכל העוגיות ובעיבוד הנתונים המקביל העשוי לכלול מידע מהדפדפן שלך וכתובת IP וכן למסירת מידע אישי לצדדים שלישיים כמתואר בהרחבה במדיניות השימוש בעוגיות/מדיניות הפרטיות שלנו. למידע נוסף, קונפיגורציה ועל מנת להסיר את הסכמתך, אנא לחץ על “העדפות לגבי עוגיות”. מדיניות שימוש בעוגיות

ל-60 ימי התנסות בתנאים מיוחדים

השאירו פרטים!

לפני שאתם עוזבים...

רצינו להציע לכם הטבה בלעדית והתנסות למשך 60 יום במחיר מיוחד!

דילוג לתוכן